Bavarian Nordic — Januar 2022
-
Det blev sidst sagt af Chaplin på pressekonferencen i december
-
Mener hans ord var "fully financed
" -
Der er IKKE et normalt lån, så forkert. Det betales tilbage i takt med overskud ved salg, og via levering sf vacciner. Bavarian skal ikke have en krone op af lommen, ud over en slags
andel af salget. -
I forbindelse med de 800 mill læber Bavarian 0 risiko
-
Rigtigt. Det var så rettet mod RSV, men naturligvis er ser risiko. Ikke mindst fordi de starter med st køre selv. Til gengæld er risk/ reward også tilstede. Jeg har øget i Bavarian, og syntes dagens kurs er væsentlig mere tosset end f.eks Genmab (som jeg også syntes er alt for billig)
-
Med hensyn til Bavarian er jeg nu egentlig. Set nervøs for om direktion og topledelsen reelt længere er kompetent til at drive virksomheden. Den er vokset og deres agen virker ikke super professionel. ... desværre.
-
De har rejst penge via Børsen til først Covid og senere rsv. Yderligere har de reelt fået penge af staten til Covid - men deres ageren er ekstremt fodslæbende, næsten som om de ikke ønsker det skal lykkes
-
Hertil kommer vedvarende rygter om at de reelt ikke havde en plan for ansættelse af salgspersonale til de to rejsevacciner hvor de bragede absourd mange penge af.
-
I min optik har Bavarian nået en størrelse hvor Poul Chaplin slet ikke passer længere. For meget gadedreng og for lidt strategisk leder som eksekvere - og som slet, slet ikke har forstået hvor meget hans organisation skal udvikles på alle områder.
-
Dilemmaet er at han vel reelt sidder på bestyrelsen - og ikke kontrolleres af aktionærerne, ligesom ATP ikke går ind i den. Det tror jeg heller ikke de gør, idet de så kommer til at deltage i et blame game.
-
Johnson og Johnson rykker naturligvis som konkurrent og gammel samarbejdspartner heller ikke.
-
Sku lidt trist. De mangler en ledelse som kan levere varen og som kan professionalisere kulturen inden for alle områder. ... og der rækker Poul Chaplins evner ikke. Eventuelt derfor Novo Holding ikke er gået ind som medejer idet det jo ellers ville have været ekstremt naturligt Danmarks største Pharma penge tank hjalp til med proffesinaliseringen og scale up af Bavarian til en rigtig virksomhed
-
... og bare lige så alle er med. Chaplin har været perfekt dengang Bavarian var små og det mest af alt var Powerpoint shows, hurtig snak, ukuelig tro på at “kom - vi finder en løsning nede af vejen”, men som jo indtil nu ser ud til at være blottet for sans til eksekvering, projektledelse og drive en stor virksomhed.
-
Jeg har desværre forsat aktier i Bavarian - tanken var at de selvom de nok ikke er super profesionelle både kunne smide Covid og rsv på gulvet. ... men det ser sku sådan ud
-
Med de resultater der har været på Covid er det en skændsel at de ikke har rykket hurtigere og forsat ikke rykker. Længere er den ikke, og dybest set tror jeg det skyldes det som står nedenfor. Nogen der kender nogen i bestyrelsen eller ved mere om dem?
-
whiteWiseWolf: noget hårdt sat op, men meget enig. Ledelsen ser ud som om de mangler de strategiske evner til at få kommunikeret med bla investore på en måde der passer til et stort internationalt firma, agerer stadigvæk som Asgers lomme-projekt.. men med hensyn til hastighed kan de selvfølgelig ikke agere lige så hurtig som spillere med Mega mange penge
-
Oversigt over shortpositioner i danske aktier. Tabellen viser summen af shortpositioner, som er større end eller lig med 0,50 pct.: Selskab Sum af korte positioner Senest rapporterede korte nettoposition Ambu 10,43 12/1-22 Zealand Pharma 5,65 12/1-22 Bavarian 5,04 11/1-22 ISS 4,57 7/1-22
-
De mest shortede pr..:
-
Analytikere har en tendens til at rette ind så deres kursmål ikke ligger for langt fra den handlende værdi, så mon ikke vi ser at disse kursmål snart nedjusteres
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind