Bavarian Nordic — November 2021
-
For det første kan de kun melde ud i forhold til den plan der ligger, og her er der INTET nyt. Ja de skal formentlig have 4, 5 måske helt op til 6.000 igennem. Nok noget mindre end 6. Det er langt mindre end de tidlige vacciner, men træls nu hvor rekrutteringen måske er vanskeligere. Men for det andet så er der flere variable der løbende kan ændre det udmeldte billede. resultaterne fra fase 2 er vigtige, og tiden derefter kan ændre meget. Efter min vurdering VIL der ske ændringer der.
-
-
Hvis man skal tale i billedsprog, er MrNA teknologien at sammenligne med at sætte plaster på panden, efter en cykelulykke. Det verden har brug for er en cykelhjelm. Det kan videnskaben sandsynligvis udvikle, men den er der ikke endnu. Nu siger jeg ikke at Bavas vaccine lige præcis er cykelhjelmen, men behovet er der, for at komme videre end de nuværende lappeløsninger. Så jo - der er behov for næste generation, og herunder Bava’s. Verden er iøvrigt andet end DK.
-
Æv - Futures dykker skarpt. Hold da op hvor kan det hurtigt vende. Ser ud til at vacciner er svækkede overfor den nye mutation, melder Moderna nu ud. Ser ud til at vaccinerne er svækkede overfor den nye, men uvist hvor meget. Nu får vi se om det er journalisten, der overtolker eller ?
-
Er der nogen, der er godt inde i den tekniske del af Bavarians vaccine? De vacciner, der har en god effekt, har jeg forstået manipulerer ned spike-proteinet eller dele af det, som Bavarians vaccine. Omikron kan mutere i op mod 50 forskellige varianter, men kun lidt over 30 relaterer sig til spikeproteinet? Hvad gør de resterende mutationeer
-
Ud af de 273 aminosyrer, som Bavarians vaccine er baseret på, er 15 ændret til nye aminosyrer i Omicron (dvs. 5,5% af ”proteinkoden” er ændret). Mere specifik er der sket følgende ændringer (måske lidt for biokemisk, men for de interesserede): G339D, S371L, S373P, S375F, K417N, N440K, G446S, S477N, T478K, E484A, Q493K, G496S, Q498R, N501Y, Y505H.
-
Når man giver Bavarians vaccine, vil kroppens immunforsvar rette sit svar mod de 273 aminosyrer i Yunnan-01-sekvensen. Dvs., at der laves antistoffer, som binder til forskellige områder af sekvensen. Hvis denne sekvens er anderledes i den virus, som patienten inficeres med i Brugsen, vil nogle eller alle af antistofferne skabt af vaccinen ikke kunne binde lige så godt, hvormed at man alt andet lige får en lavere beskyttelse.
-
Bavarian har tidligere hævdet, at deres vaccine ikke kræver modificeringer, da den beskytter lige så godt mod de forskellige tidligere varianter. Dette er en påstand, som bygger på et meget lille grundlag/få patienter (min mening). Bemærk at der ikke er data på den nye Omicron-variant endnu.
-
-
Tak for - som sædvanlig - fremragende indlæg her i chatten. Vi kan satse på, at folkene på Bavarian Nordic læser med
Men det er vil også således på vaccineområdet, at nogle vil være bedre til at skabe en effektiv vaccine end andre. Nu hævder Moderna, at de kan tilpasse deres vaccine til nye varianter, og derfor må der vel findes en teknologi, der muliggør det? Lidt udenfor rammen vil jeg så gerne høre, om den lille virksomhed ViroGates og deres suParnostic siger dig noget?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind