Bavarian Nordic — August 2021
-
Præcis som alt andet er ZEAL netop en U-båd helt efter planen. Kæmpe omk. i begyndelsen hvorefter højre U-ben i Ubåden forvandles til en raket eller skal vi sige at ZEAL skyder 5 mega raketter afsted fra dybet. Mange kan først se U-båden og raketterne når de er over vandoverfladen, men vi er nogle der har spottet U-båden inklusiv raketter dernede i dybet.
-
som den blinde sagde til den døve...
-
Skal da ELLERS lige love for BAVAs "søsterselskab" (partner) i Franskrig, Valneva, er spurtet kursamok de seneste dage. / Jeg havde sidste sommer, da jeg fik øje på den - efter samarbejdet med BAVA påbegyndtes (gensidigt salg af hinandens vacc på udvalgte markeder, fx skal BAVA sælge Valnevas vacc i Tyskland) - først købt et større frimærke, siden over et par gange suppleret op til en efterhånden "lidt for pæn" position.
-
Valneva har 2, globalt vigtige, vacc i senfase: Lyme i PhII (lige færdigrekrutteret; Pfizer er partner) og Chikungunya i PhIII - dog skyldes langt den største del af stigningerne siden forsommeren 2020, at de jo er i gang med at udvikle en Covid-19 vacc (samme type som JNJ: inaktiveret virus) og har fået England med på at financiere den (forudkøb af en antal doser + penge til opskalering af deres fabrikker i Skotland og Sverige).
-
I 2020 steg den 201%, i år er den pr. kl. 13:25 foreløbig steget 186%. / Jeg syntes efterhånden den fyldte lidt meget (mere end NOVO!), så rebalancerede i torsdags ved at sælge 20% af positionen (og i stedet cement-supplere op i NOVO). / Valneva havde mandag (23.08) annonceret starten på "rullende godkeldelses-ansøgning" i England og steg på 3 dage knap 20%.. så jeg tænkte at NU var tiden kommet for tilpasning.
-
Solgte derfor i 14,35 (har GAK 5,80) og syntes jeg havde foretaget en fornem rebalancering/derisking (hvis de kommer en dårlig medd. vedr. Covid-19 vacc vil den blive mere end halveret ved det resulterende kursøksehug). Siden torsdag er den så steget yderligere 50%. Historien illustrerer således fint,
at "der skal være noget til den næste"
-
Ja, det er der faktisk: det er en noget (kun noget pga GMAB) uvant og ikke entydigt behagelig fornemmelse, at ens aktier er steget alt for meget, alt for hurtigt.. men man sælger jo ikke uden videre ud af alt bare fordi det er steget 1/3 i år, vel?! (og så kommer jeg til at tænke på hvad der SÅ skal få en til at sælge alt.. et fald på 1/3 måske

-
Zea - er det nogen bemærkninger til dagens mini-korrektion? Det ligner en ny trend siden 170

-
ligner den holder de 180-200 jeg skrev om - afventer brud på 200 og indtil holder jeg grundpositioner e
fter at have taget de ekstra af i dag
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind