Bavarian Nordic — Juni 2021
-
Skal Bava ikke have et partnerskab under alle omstændigheder? Staten kommer da ikke med 1-2 mia. kr. til Bava?
-
Det var faktisk lidt min forventning, LLI. Måske jeg er en smule naiv, men til den pris kan der på lang sigt være upside for starten, hvis de får lidt rettigheder osv tilbage.
-
Det er det staterne har gjort i andre lande.. hvorefter deres vacc blev udviklet. Det koster at få noget godt - staten kan ikke bare læne sig tilbage og vente på at BAVA udviklen den - staten må byde med ind.. noget som alle andre end regeringen åbenbart fatter.
-
Ja, men der er altså bare forskel på staten Danmark sammenlignet med ex. US, Rusland, Kina, hvor man har nemmere ved at finansiere kommercielle private interesser.
-
Syns stadig det er underligt, at Bava ikke selv vil spytte flere penge i projektet, særligt taget seneste kapitalforhøjelse marts 2021 in mente
-
Er godt klar over, at prospektet ikke indikerede øgede investering ang covid vaccine, men den tidsmæssige placering af kapitaludvidelsen red på ryggen af kursstigningen fra forventningen omkring covid-succes, men det ville ledelsen altså ikke satse på - men vil hellere sidde på hænderne og jamre over, at regeringen og andre ikke vil finansiere deres mirakel vaccine.
-
Det er nemt at fejre egne succeser og pege fingre af andre, når det ikke går så godt.
-
Jeg tager det ikke så meget jammer og tuderi. Jeg tror nu mere det er en ikke specielt tom trudsel. De skal have penge for den værdi produktet har. Hvis ikke fra staten, så fra andre.
-
Det var også sat lidt på spidsen, bevares. Men Bava har da ikke sparet på medie-strategien og lobbyarbejdet for, at råbe omverdenen op omkring deres finansieringsudfordring.
-
Det kan også være, at Bava har fået tilbudt finansiering fra staten men har undslået de medfølgende konditioner. Tænk på den gang staten solgte olien til Mærsk, så olien forblev på danske hænder. At Mærsk så efterfølgende solgte DUC til udlandet er anden sag og ikke særligt nationalistisk og ej i tråd med den oprindelige tanke.
-
Det kan jeg ikke afvise. Jeg tror nu nok at et egentlig tilbud skal ramme medierne, hvis sådan et er faldet. Vi har to spændende uger foran os, og jeg har BAVA op til tænderne.
-
Det kan jeg ikke afvise. Men ved også at nogle forhandlinger historisk set har været ført af meget få hænder for netop, at undgå lækager. Vi følger udviklingen i spænding

-
Bavarian: Jeg tror ikke det bliver aktuelt de siger det vil være sidste mulighed så vel ikke noget nyt andet end lidt pres på regeringen.
-
Bavarian: løsningnen bliver nok lidt støtte fra regeringen og EU fonde. samt mindre rettet emission på ca 1 mia.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind