Bavarian Nordic — Marts 2021
-
Gætter på det var en forlænget åbningsauktion

-
Jeg havde da for alvor undervurderet den nyhed? Det har da længe været kendt, at de arbejdede på en vaccine? Jeg forestillede mig, at den generelle mening ville være, at konkurrencen generelt var hård på makredet, med mange vacciner på vej
-
Der er naturligvis brug for nye vacciner, men det er tydeligt at det kniber med finansieringen. Hvis vi skal se Koronaen fortsætte, og mutere, i flere år, burde vaccinen have sin plads i hierakiet. Den kan opbevares ved stuetemperatur (Udviklingslande etc.) alt tyder på den er mindst lige så effektiv, let at ændre ift mutationer og så er beskyttelsen sandsynligvis meget mere langtidsholdbar. What´s not to like - giv den dog et forsøg som off-privat samarbejde.
-
Bavarian/Sydbank: Covid-19-vaccine er en gratis option
https://www.proinvestor.com/investornyt/672865/bavarian-sydbank-covid-19-vaccine-er-en-gratis-option -
Bavarian-topchef overvejer at finansiere vaccine selv: https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/paul-chaplin-overvejer-at-finansiere-vaccine-selv
-
@TKN- Er der noget i artiklen der fortæller hvordan de selv vil finansiere? Har ikke selv adgang til Børsen.
-
Meget interessant - nu åbner PC op for "overvejelser" om egenfinanciering. Tidligere artikler fra idag(!!) citerer Rolf for at holdningen stadigvæk er, at man ikke vil bruge egne penge. Det rykker hurtigt lige nu.. udmeldingen må skulle læses som en del af forhandlingsrummet med regeringen: BAVA er nu rede til at tage en del af (det økonommiske ansvar) (i et Off/Priv samarb)......
-
Jeg gætter på der foreligger en aftale med regeringen inden for et par uger.. og måske BAVA ovenikøbet som en (uofficiel) del af dealen kan påfylde nogle hætteglas fra Pfizer. Så hjælper dk BAVA (med fase3), og BAVA hjælper dk (med flere vacc.doser). Sjovt nok ville begge ting skæppe godt i BAVAs kasse

-
Er de nogen, der har et indblik i de mere eksakte resultater? Hvis der er så vilde, som tidligere dyreforsøg har vist, så er der vel for alvor en konkret grund for regeringen til at se nærmere på BAVA? Hvis man gerne vil på det medicinske verdenskort, så er her måske en billet..
-
-
Kkjoel - ja nærliggende og vi gætter og vi håber. Det kunne jo være et konsortie af lande, og hvem ved. Novo fonden mumlede jo også lidt den anden dag. Måske Bavianen i givet fald skal være lidt med selv, men det ville nu ikke slå skår i det, slet ikke. Og timingen er såmænd ganske fin. Tiden er ikke løbet fra vaccinen, ikke med de foreløbige data. Vi og ikke mindst mange andre lande skal døje med Corona og mutationer i lang tid
-
Hvis gætterierne holder, for det er jo det vi taler om - gætterier. Uden overhovedet at bekende politisk standpunkt, vil jeg så blot tørt konstatere. Måske MF skifter til højere gear her (overgear som det hed førhen
), og øger afstanden. Så er spørgsmålet om de lynhurtige kritikere overhovedet så røgen. Eller om de fortsat står tilbage i pitten - og stamper
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind