Genmab — Oktober 2025
-
Undrede mig faktisk meget over at der nærmest ikke var nogen der skrev med, da opturen startede. Først efter flere uger, da man pludselig nærmede sig en TA hurdle, som den ignorerede. Ved siden af TA bør man stadig i 2025 tage sine investeringstanker, som man brugte dem inden TA kompilere, og ikke kun handle på TA. Jeg havde tjent (ikke kun på Gen) væsentligt mindre!!! de seneste år, hvis jeg kun havde ageret på TA.
-
I snit har TA givet mig mere i forbindelse med salg, end ved køb. Køber også vedTA signaler, men store investeringer først og fremmest efter analyse. Og der er TA ofte uden evidens eller tydelige signaler. Men TA er og bliver et godt værktøj, men ofte lidt ligesom at gå med livrem og seler.
-
UBS Raises Price Target for Genmab to 2,700 Danish Kroner, Reiterates Buy https://www.marketscreener.com/news/ubs-raises-price-target-for-genmab-to-2-700-danish-kroner-reiterates-buy-ce7d5bdcdd81f523
-
Darvin..Nedtrenden i Genmab har været lang og brutal. Gang på gang har vi investorer oplevet udsalg på de mindste stigninger samt på gode nyheder. Med sådan en nedtur samtidigt med Trumps ageren i forhold til pharma i USA er tilliden til aktien meget lille. Bla. derfor afventer rigtig mange investorer at købe sig ind før uptrenden er mere soldit forankret. Det er nu meget fornuftigt i min bog.
-
Med hensyn til TA, så køber mange trendtradere, som f.eks Hans-Henrik Nielsen fra Markettimer først en aktie som reverserer fra nedtur til optur et pænt stykke over bundniveauet. Det gør de af et forsigtighedsprincip for at se om opturen er blevet reel.
-
Lidt af det samme gør jeg selv. Bla. aktuelt i frie midler med løbende opkøb af Genmab i små portioner (gak 1.410). Pensionerne er som altid urørte hvad angår beholdningen af aktien.
-
Jeg er enig og gør langt hen ad vejen det samme. Men absolut ikke altid. Genmab fra før sommeren har været et meget typisk eksempel, og jeg både klokkede den og skrev om købet her på Pi lige da opturen startede. For mig var der endog meget tydelige tegn, både mht volumen, købs/salgsmønstre og andet der viste at den ville op denne gang. Nu lyder det som om jeg blot vil rose mig selv, men pointen var, at jeg syntes det er trist og kedeligt, hvis flertallet venter på TA.
-
Tak Darvin, Jeg køber også helt nede på bunden af og til - også denne gang i Genmab. Det er dog som regel et lille drypkøb jeg starter med for derefter at købe flere aktier henad vejen, hvis uptrenden udvikler sig tilstrækkeligt positivt. Det vil sige stigende toppe - og bunde, som jeg kan supplere på.
-
"Buy the trend" er vist den smarte betegnelse for strategien.

-
gentogen...Jeg tror at vi alle har prøvet at gribe faldende knive. Det gjorde jeg selv flere gange i Genmab under nedturen.

-
Ja, det har jeg også prøvet flere gange: at fange faldende knive. Jeg køber som regel, når RSI er under 35 på dagchartet, og det giver ofte en god opgang. Men nogle gange fortsætter nedturen lidt længere, og ingen teknisk analyse (TA) er 100 % sikker – ellers ville vi alle være stinkrige. Når du køber under RSI 35 på dagchartet, kan du bruge 1- og 5-minutters charts til at time indgangen præcist. De fleste gange – måske 70 % – er der mulighed for en solid gevinst. Jo mere skærmtid du investerer,
-
desto større chance har du for profit og for at trække stikket, hvis opgangen ikke holder. Under sådanne opturer ser man ofte et mønster med 3-5 dage med stigning og grønne lys, efterfulgt af 1-2 røde dage. Nogle gange stopper opgangen ved RSI 50, mens den andre gange rammer en ny all-time high (ATH). En tur op til en ny ATH kan godt tage 200-400 dage, og undervejs er RSI ofte over 70 – og stærkt overkøbt, når den rammer over 80. Lige nu er RSI på 86, så det er nok heromkring, jeg begynder at
-
-
Optakt: Kan de danske selskaber rejse sig i 3. kvartal? https://proinvestor.com/boards/128745
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind