Genmab — Juli 2023
-
Jeg kan godt mærke jeg har fået mig "talt" varm på en dansk overtagelse, omend jeg ikke ser det som særlig realistisk. Nu er der ret langt til Novo størrelse. Men går vi 10-15 år frem, så kan genmabs oms/indtjening begynde at få pæn indflydelse på dansk nationaløkonomi, som NOVO allerede gør
-
EPCORE FL-1 closing Enrollment to one of the groups and decreasing # of patients; seems optimal dose is found and continuing in that arm is not necessary anymore https://classic.clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT05409066?B=65&A=64&C=merged#StudyPageTop
-
Interessant EL! Et kæmpe emne/område der kan få vidtgående konsekvenser hvis det bliver indført. Modsat så er det velkendt, at selskaberne netop går efter reformuleringer udelukkende for at forlænge patenttid/eksklusitivitet
-
Men helt overordnet er det bindegalt at verdens største medicin marked betaler de højeste priser for ny medicin. Ofte koster medicin
i US faktor 5-8 mere end i lille DK! -
Der er SÅ mange interesser i spil med de mange mellemled der vil have en stor bid af kagen, hvorfor prisen bliver hævet signifikant
-
Det tangere næsten statsfinansieret korruption
-
Vedr. M&A: Tænker også mange medarbejdere, aktionærer og patienter ser det som et godt og ædelt formål og spændende karriere, at være med til at skabe noget selvstændigt nyt og stort som Genmab. Livskvalitet handler jo ikke nødvendigvis om penge, men også at undgå at være / blive en "ubetydelig" brik i andres "spil". Også måske argumenter i Jan´s forståelse af sin mission og ambiton med Genmab.
-
Jeg giver Budweis ret i, at diskussionen omkring patentforlængelse eller ikke ved overgang til ny version med eks Halozymes teknologi giver hexa38 værdi igen efter, at voldgiftssagen blev tabt. Lige nu har man ikke travlt med at køre hexa-38 igennem de påkrævede forsøg. Men hvis vi nu ser 2028-30 som et muligt patentudløb for dara så skal der snart ske noget. Og med evt hexa-38 er vi tilbage til de fortjente royalties til Genmab, hvis ikke voldgiften giver dem retten tilbage.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind