Genmab — April 2023
-
Men er trods alt enig i din omtale af realitetsbehandle. Hvilket jeg fremførte i går.
-
@LLi 13:51: Udgangspunktet er, at sagen skal afgøres ud fra de i kontrakten aftalte retsregler (lovvalget). Hvis voldgiftsdommerne skal kunne afgøre sagen ud fra rimelighedsbetragtninger, skal det være udtrykkeligt aftalt mellem parterne, jf. Rule 10.3 i CPR-reglerne https://drs.cpradr.org/rules/arbitration/non-administered/2018-international-non-administered-arbitration-rules
-
@Bulder - særligt taget i betragtning af, at licensaftalen netop kræver, at selskaberne hinanden imellem skal forhandle i "god tro" i en fastlagt periode inden en voldgift kan opstartes. Altså vil der altid komme en forsinkelse, inden voldgiften kan sagsbehandle. For mig lyder det som undskyldningen for, at komme frem til, at Genmab ikke skal gives ret i den nye trappe
-
@14:04 Erindre ikke, at jeg har omtalt der skal findes værneting, der ikke afspejles af licensaftalen

-
@LLi Nej, du har ikke udtalt dig om værneting (dvs. hvor sagen skal anlægges). Men om, at prøvelsesgrundlaget ud over retsreglerne også er et rimelighedsprincip. Men det forudsætter som nævnt, at det er udtrykkeligt aftalt mellem parterne, jf. mit link. Men det var måske det, du mente med at skrive "ikke nødvendigvis kun"?
-
Rimelighedsprincipper findes anvendt mange steder selvom det ikke er defineret som en grundlæggende forudsætning i kontraktgrundlaget. Derfor åbner jeg den ladeport
-
Det skal i øvrigt nævnes - for nu at komplicere det yderligere - at rimelighedsprincipper også kan være en del af de relevante retsregler, som det fx ses i aftalelovens § 36 (som dog nærmest aldrig kommer i spil i relation til kommercielle kontrakter mellem professionelle parter). Og ofte også indgår i sædvanlige fortolkningsprincipper for andre retsregler. Men det er ikke noget specielt for voldgifter, der gælder selvfølgelig helt generelt.
-
Ja, mener også det er hvad jeg skriver i indledningen 14:09 - forhandling i "god tro"

-
14:23 @Bulder
-
Tja tjo... Jeg argumenterede for, at voldgiften altid vil komme med en forsinkelse grundet kravet om "god tro" forhandlinger jf. licensaftalen, hvorfor "forældelsesbegrebet" kan blive udvasket og misbrugt, hvis man søger en specifik konklusion.
-
Mon ikke Genmab har fulgt bogen 100 % hvad angår rykker(e) og forhandling som nedskrevet i aftalen ellers er det børnesygdomme, som vil være rystende ....
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind