Aktiesnakken — August 2025
-
hov LP90 - vil du ikke skrive kølig Riesling med i din weekend-hilsen...det læses så dejligt

-
Magic!:)
-
Kølig Riesling fra Mosel med lav alkoholprocent. Pivfrisk Kabinett

-
Angående opkøbet af Risma Systems: I "Company Announcement No. 9-2025" står der bl.a.:
Due to a majority acquisition of the shares in RISMA, which is expected to complete on 14 August 2025,Det forstår jeg sådan, at de nuværende aktionærers aktier i Risma Systems vil være overdraget til køberen 14/8-2025 - og at sælgerne har modtaget betalingen.
Er det sådan det skal forstås? -
@TDAE - Ja, jeg havde også ventet, at jeg kunne sælge mine aktier senest 14. august. Købte i 9,95 i starten af juli og tænkte, at 2% afkat på lidt over en måned var fint nok
-
Velbekomme @Fandel (y)
-
Godmorgen

-
Godmorgen

-
US luk fredag: Kombineret med en række stærke kvartalsresultater for andet kvartal, en teknologisk stigning og rapporter om fremskridt i forhandlingerne mellem USA og Rusland om en fredsplan for Ukraine, sluttede New York Stock Exchange ugen stærkt.
S&P 500 steg 0,8 procent, mens Nasdaq endte med en stigning på 1 procent til en ny rekord. Dow Jones endte med en stigning på 0,5 procent.
-
Renten på tiårige amerikanske statsobligationer endte på 4,28 procent, mens VIX-indekset, også kendt som frygtindekset, faldt med 4,9 procent til 15,77.
Markedskommentator Bret Kenwell hos eToro påpeger, at mere end 80 procent af virksomhederne i S&P 500 har leveret bedre resultater end forventet, og at både tekniske og fundamentale forhold understøtter yderligere stigninger på aktiemarkedet, skriver Bloomberg.
-
Denne uges stigning er den bedste for S&P 500 siden juni. Indekset er steget med 2,3 procent i løbet af de seneste fem dage.
En stor del af fremgangen tilskrives Apple, som er steget med 12 procent, siden de annoncerede, at de ville øge produktionen i USA for at imødekomme præsident Donald Trumps krav om mere indenlandsk produktion.
-
Virksomhedens administrerende direktør, Tim Cook, mødtes med Trump i Det Hvide Hus onsdag for at annoncere planer om at investere omkring 600 milliarder dollars over fire år i USA.
Fredag steg aktien med 4 procent, hvilket var den største ugentlige stigning siden 2020.
-
Meta annoncerede fredag, at de har udvalgt investeringsgiganterne PIMCO og Blue Owl Capital til at lede en finansieringspakke på 29 milliarder dollars til at bygge et nyt datacenter i Louisiana, hvilket markerer virksomhedens næste skridt i kapløbet om AI-infrastruktur. Meta endte med en stigning på 1 procent.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind