Aktiesnakken — Marts 2025
-
Jeg er i USA netop nu. Stemningen herover er interessant. Alting på overfladen er rolig. Jeg var på vejen omkring Mar-a-Lago, hvor der også var roligt men massivt opbud af Secret Service. Hvis han var optaget af at spare kunne han jo starte med at blive hjemme i Det Hvide Hus og gøre hans job.
-
Men neden under overfladen lurer der en spænding. Almindelig middelklasse-borgere klager over at økonomien er ved at blive presset og de har ikke råd til vedvarende stigninger på priser.
-
Jeg oplevet også at flere steder end tidligere og også udenfor spisestederne at ansatte ikke fik løn men kun skulle leve af drikkepenge. Men når jeg går ind i en vanlig butik forventer jeg ikke a jeg skal toppe op med drikkepenge. Her er nogle som presser tingene lidt langt.
-
Jeg blev også konfronteret med Grønland spørgsmål og jeg må indrømme det skuffer at man ikke længere er villig til dialog. Her præsenterer hver part sit synspunkt og så parkere man den der. Ikke noget forsøg på at bevæge sig imod konsensus.
-
Et af Sheraton hotellerne jeg besøgt var desperate efter flere gæster. De kunne mærke at folk var bange for at bruge pengen og havde vilde tilbud til mig da jeg checket ud.
-
Bønderne i det sydlige USA har i udprægede grad stemt Trump («Farmers for Trump») men de er desperate over hvad han gøre ved landbruget. Arbejderne bliver hjemme fordi de er bange for ICE og varene er blevet vanskeligere at afsætte fordi forsyningskæden er konservativ på grund af told på vej. Nogle bønder regner med at gå fallit inden sommer, hvis dette fortsætter.
-
Jeg så FOX News og var ikke klar over det var så galt. Størreste delen af det som blev sagt om Europa var ikke sandt. Udlægningen af hvad der sker på aktiemarkedet var også helt i skoven. Du kommer ikke langt nå eneste svar hele tiden er at det var Bidens skylde.
-
Eliot..Tak for opdatering.
-
Aktier: Tesla nedsmeltning, Novo Nordisk/Genmab fald https://proinvestor.com/boards/125096#125098
-
Godmorgen
føj for en dag i går med Genmab-Novo-Gubra osv. i depoterne håber dagen i dag bringer lidt ro i markedet men med ham den kugleskøre trumpet kan man ikke vide sig sikker god dag trods alt det er jo kun penge det drejer sig mange andre ting vægter tungere hos mig 
-
Trump har beordret handelsministeren til at øge tolden på stål og aluminium fra Canada – fra 25 til 50 prosent.
-
Puha, det er sgu ikke specielt “sjovt” at åbne depotet p.t
Selvom jeg har “parkeret” 30% kontant, da jeg frygtede en korrektion, men måske ikke lige så dyb og så hurtigt. -
Men trapperne opad, og elevatoren nedad lever stadig

-
Gut Mørnings

-
God tur @Fandel - lad roen falde over jer

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind