Aktiesnakken — Oktober 2024
-
Tak Pensionisten 1/10 21:44 : jeg har også masser af DSV og ser en god case flere år frem
-
DSV - Jeg sidde og leder efter, hvornår dagens møde forventes afsluttet. Intet fundet - endnu.
-
Det er slut. Salget blev godkendt
-

-
p5%
-
Champagnen må frem......
-
DSV bekræfter: Deutsche Bahn har
godkendt Schenker-transaktion https://proinvestor.com/investornyt/1221541/dsv-bekraefter-deutsche-bahn-har-godkendt-schenker-transaktion -
DSV et stort skridt nærmere opkøb af Schenker efter Deutsche Bahns godkendelse https://proinvestor.com/investornyt/1221559/dsv-et-stort-skridt-naermere-opkob-af-schenker-efter-deutsche-bahns-godkendelse
-
Investeringspodcasten: Novo Nordisk er faldet mere end 20% fra toppen, Vestas ser sort, DSV og DB Schenker, Bavarian hæver forventningerne, Mærsks arbejdere i strejke, global uro og meget mere i afsnit 242 af Investeringspodcasten. https://proinvestor.com/boards/122429
-
Rigtigt god Investeringspodcast. Synes , at I rammer helt plet - forventningerne er alt for høje - også i.f.t. de kursmål der, af den ene eller anden analytiker, sættes op.
-
Jeg syntes at det er synd at i ikke forholder jer til prisen på aktien. Alt i snakker om det er forskydningen fra et udgangspunkt. Og når i gentagne gange pointere, at ordrene og guidance ikke matcher analytikkerne, så tager i ikke med i ligningen, at kursen heller ikke ligger hvor analytikkerne mener den skal. Med andre ord taler i, i podcasten for at den lave kurs skal falde, fordi de høje kursmål er beregnet for højt (og så bliver korrigeret)
-
Det giver jo ikke mening at en eller anden tænker: de kommer til at omsætte for 10000 mia, og når selskabet så melder 5-6 mia ud, så vil i korrigere i forhold til et omsætningsmål, som ikke er indregnet i prisen. Var kursen 320 (ca. medianen i forhold tl analytikkerne), kan jeg forstå i snakkede om nedjustering i forhold til forventninger. Men kursen er jo på helt andre forventninger end analytikkernes. I blander æbler og pærer.
-
Strøjer...Vi udtaler os ikke om hvilken kurs som er fair for aktien. Vi holder hos alene til, at der i tilfældet med Bavarian Nordic pt. virkeligt skal lægges solide underskrevne ordrer med tilfredstillede dækningsbidrag på bordet for at få holdbar kursstigning i
aktien. -
Vi udtaler ingen steder, at aktien bør falde fra det nuværende niveau.
-
18.06. Tak Pensionist.

-
@helge Jeg skriver intet om at i taler om at aktien skal falde. Men i taler om at aktien falder, da deres guidance er under konsensus niveau. Men kursen ligger jo langt fra det konsensus niveau som I sammenligner med. kursen er jo ikke engang på højde med den mest pessimistiske kursmål.
-
Strøjer...Du skriver følgende i 18.58: " Med andre ord taler i, i podcasten for at den lave kurs skal falde, fordi de høje kursmål er beregnet for højt (og så bliver korrigeret)"
-
Jeg beklager...Jeg er træt efter en meget lang arbejdsdag. Det er måske derfor, at jeg har meget svært ved at forstå, hvad det er du skriver om

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind