Aktiesnakken — Juli 2023
-
Jeg har skrevet til IR hos DSV, for at lufte mine frustrationer. Dette er simpelthen så milevidt langt fra DSV’s sædvanlige forretningsførelse.
-
Helge..Jeg har heller ikke fået nogen mail fra DSV i går. Skal den slags ikke børsmeddeles?
-
Den, såkaldte afdækningstransaksion hos Agility kan da ikke have været DSV ubekendt!
-
DSV har lagt sig solidt i bunden af C25-indekset ved fredagens børsåbning.
Aktien i den danske fragtgigant falder med 6 pct.
Det sker efter storaktionæren Agility har solgt ud af sin beholdning i DSV.
Tidligere blev det meldt ud fra flere store medier og Artha Kapitalforvaltning, at det var DSV, som havde udført et salg af aktier.
-
Euroinvestor har kontaktet DSV, som oplyser, at selskabet ikke har solgt nogle aktier, hvilket understøttes af, at der ikke har været en meddelelse til fondsbørsen.
-
Kilde: Euroinvestor
-
Hvad hulen er det så der sker?
-
Der må snarest komme en forklaring fra DSV.
-
Forvirringen er total.
-
Bent..Ja..Den slags skal altid børsmeldes.
-
Så må det jo være ejerkredsen bag det daværende Aglility, der har været på banen?
-
Så fik jeg forklaring fra DSV: Det er vigtig at sige at DSV ikke har fortaget en book building, og vi har ikke solgt nogle af vores aktier. Det er desværre Marketwire og Børsen som har misforstået en artikel fra Bloomberg som skriver at virksomheden Agility (som ejer aktier i DSV) har startet en book building med en gruppe banker for at hedge nogle af de aktier de ejer.
Jeg beklager meget mediernes misforståelse, vi er i kontakt med dem for at rette artiklerne.
-
Dybt pinligt for Marketwire og Børsen.
-
Fra Børsen: "Opdateret kl. 09:49 – med rettelse af afsnit om DSV. Det er det amerikanske selskab Agility, der har solgt aktier i selskabet, og ikke DSV selv".
-
DSV-aktien presset af afdækningsmanøvre hos storaktionær
https://www.proinvestor.com/investornyt/1023063/dsv-aktien-presset-af-afdaekningsmanovre-hos-storaktionaer -
Jeg er rundforvirret. Hvordan er dette muligt efter meddelelsen om at det er Agil som har solgt aktierne:
"Agility har siden da været storaktionær i DSV, da en del af betalingen faldt i aktier. Ingen af Agilitys aktier er dog blevet solgt i forbindelse med transaktionen fredag, fremgår det" ? -
De solgte også tidligere på året https://shippingwatch.com/logistics/article15530746.ece
-
Næsten samtidig med https://www.logisticsmiddleeast.com/news/agility-transaction-dsv-investment
-
Det kan jo næsten kun være i forbindelse med den aftale du linker til 11:28, @gentogen. Men så stopper min fantasi også, m.h.t. hvorledes disse hedge aftaler er strikket sammen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind