Aktiesnakken — April 2021
-
God morgen fra et solbeskinnet Odense

-
Matas -(@medicinstudende) God nyhed: Matas køber healthtech-platform og indgår aftale med onlineapotek
(opdateres)
Matas har købt en healthtech-platform og indgået et samarbejde med onlineapoteket Gazelle Online Apotek, der driver webapoteket.dk.
Det skriver Matas i en selskabsmeddelelse mandag morgen.
Som led i udviklingen af sit datterselskab Firtal Group har Matas via Web Sundhed Aps købt to it-og indkøbsselskaber for 65,6 mio. kr. plus yderligere betingede vederlag på op til i alt 20 mi
-
Det bliver der taget fint imod, og jeg er glad for de skridt der tages af ledelsen. De forsøger helt aktivt at skabe mere værdi og vækst med den kassebeholdning der klart er til rådighed
Måske det skal fejres med køb af noget med striber... -
Genialt træk af Matas at købe Helsediscount webshopperne i Firtal for nogle år siden.
-
Firtal har så i al ubemærkethed siden opkøbt bla. Jala Helsekost og Netspiren.
-
Det er også et par siden de købte Nilens Jord mener jeg, som vidst har været relativt indbringende. Jeg mener at du før har kaldt aktien lidt kedelig, Helge. Har du dog et forhold til ledelsen? Jeg er personligt glad for måden de bevæger sig på, og har aktien.
-
Jeg er i branchen og er leverandør og detailhandler. Jeg holdt op med at kalde Matas kedelig med den nye ledelses køb af Firtal.
-
Matas værdikæde vokser med egenproduktion, egne agenturer, discount websalg og nu webapoteket.
-
Ulempen ved Matas set fra et investorsynspunkt er at Danmark trods alt er et lille land at vækste på.
-
Jeg ser det samme. Jeg mener at de bevæger sig i den rigtige retning for aktionærerne og giver sig selv mulighed for videre vækst. Danmark er netop et småt land, og de har allerede en enormt stor (fysisk) kundebase.. De her forskellige opkøb og udviklingen af webshoppen giver håb for mere vækst.
-
Jeg tror samtidig at udybttepolitkken ændres og sænkes, og midlere ellers investeres.. Jeg har dog ikke kunne finde nogle specifikke udmeldinger omkring det.
-
Matas vil som underleverandør til
Webapoteket.dk være med til at hjælpe danskerne med at handle sundhed digitalt https://www.proinvestor.com/investornyt/673932/matas-dir-danskernes-apoteksindkob-skal-vaere-smertefri. -
Pandora/Danske Bank: Kursmål hæves efter positiv handelsopdatering
Pandoras kursmål løftes til 800 kr. fra 705 kr. hos Danske Bank.
Det fremgår af data fra Bloomberg.
Det nye kursmål kommer, efter at selskabet fredag kom med salgstal for første kvartal, der viste en omsætning på 4,5 mia. kr. Det var 4 pct. over konsensus.
Kursmålet indikerer et potentiale på 16,6 pct.
Anbefalingen "køb" gentages.
-
Godt for Pandora: ****SIGNET: SER NU ÅRSOMSÆTNING 6,0-6,14 MIA USD (TIDL: 5,85-6,0)
****SIGNET: OPJUSTERER FORVENTNINGERNE -
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind