Aktiesnakken — Februar 2021
-
og nu begynder investorerne så at frygte for, hvad der sker, når det bliver mindre.
- Den nervøsitet går næsten per definition ud over de dyrt prisfastsatte aktier, og det er så dem, vi har mange af herhjemme, og det er også ofte dem, der har klaret sig godt i en periode, siger Jacob Pedersen.
-
Medicinstud.: Jo, bankerne vil klare sig bedre i et miljø med stigende renter
-
Tak for det
Jeg kigger lidt på forskellige bankaktier lige nu, uden at være lige ved at købe dem alle sammen. -
Vedr. Banker - har selv købt ind i sektoren i efteråret 20, da jeg efterhånden syns priserne afspejlede realiteterne. Bankerne havde i for mange år, levet godt af deres "monopoler" og først meget sent, reageret på den nye verden - med en større konkurrence fra nye smarte udbydere. Den reaktion var meget træg og pisse arrogant... Men nye tider er på vej
-
Vedr. Banker og renter. Der har siden 1980
-
erne været stigende pres på rentemargin, bankernes evne til at tjene penge mellem ind- og udlån. Trods dette lange pres, evner bankerne forsat, at tjene penge trods lave rente, så helt skidt står det ikke til. Nu peger rentepilen mere op, end i lang tid, og mon ikke det giver lidt ekstra til deres margin -
trods alt. -
Jeg synes umiddelbart også at nogle af priserne virker pressede, og flere af dem lader til at være drevet vel, uden alt for mange skeletter i skabene. Det kunne blive en stille, men interessant investering.
-
Ja, du finder næppe nogen revolution i den sektor. Men du finder en solid hjørnesten og et anker, når bølgerne går højt. Risiko og afkast hænger ofte sammen:)
-
Og man må da sige at bølgerne går relativt højt for tiden... Jeg har godt nok fået lidt bank de sidste par dage. Har heldigvis investeret, så jeg ikke ligger vågen om natten. Mange kontanter, og leder nu bare efter nye købsmuligheder.. Vil sætte mig og se om jeg kan forstå noget om Sydbank/Jyske Bank.
-
Som mit brugernavn henviser til, så er det dog ikke helt mit speciale

-
Start lige med at kigge lidt i din investeringsbog og se om det passer med din strategi. Hænger den samlede risiko sammen? Uden af lave en komplet VAR beregning, kan du godt sjusse dig lidt frem til "hvad nu hvis.... det hele sprænger i luften", hvad er mit potentielle tab over natten.
-
Tak for tippet, LLI. Overvejer løbende den risiko jeg tager.
-
Jeg er glad for mine Jyske i dag:-)
-
Læser du kun en debattråd i dag er denne fra vores feed et god
valg.https://www.proinvestor.com/boards/91281/Stoploss- -
God morgen.

-
Onsdagens aviser med Novo Nordisk, Genmab og Vestjysk Bankhttps://www.proinvestor.com/investornyt/672451/onsdagens-aviser-med-novo-nordisk-genmab-og-vestjysk-bank
-
Asien: Accelererende kursfald sender investorer i defensiven - NY: https://www.proinvestor.com/investornyt/672454/asien-accelererende-kursfald-sender-investorer-i-defensiven-ny
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind