Aktiesnakken — Februar 2021
-
Så har jeg med anden risikovillig kapital købt i XXL https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2021/02/03/blankarnas-mardromsaktier-pa-borsen.html ny tid, ny trend!
-
DB - godkendt regnskab. Kerneforretningen leverer stabil - hensat 7 mia. til tab. Så skulle der også være rigeligt hensat. Der kan godt være 1-2 mia. i tilbageførte hensættelser, når "krisen" er ovre. Omk. skal forsat skæres, men syns generelt DB leverer varen, Nu lytter DB også til "folket" og holder lidt på udbyttet indtil finanstilsynet ændrer deres anbefaling. DB the new standard 2021

-
Så fik jeg hørt jeres udmærkede podcast omkring the big GME short, som jeg har smidt en lille smule "smid væk penge" i. Shorting har bestemt sin berettigelse, og nogen skal råbe "Han har jo slet ikke noget tøj på", når aktier er kommet for højt op. Men for min forståelses skyld: Hvilken berettigelse har naked short(NS)? Kan du nævne en god ting ved NS (andet end at det er et instrument, kapitalfonde bruger til at vædde med på andres bekostning)?
-
RoninDK: Nu er JEG forvirret, jeg troede du havde læst de der indlæg fra undertegnede, og du var enig? Modsat burde du jo ha' gjort indsigelse at det er noget vrøvl? Hvad har jeg beskrevet forkert, du ikke ta'r hensyn til med dit spørgsmål? Jeg remser lige linkene op her efterstående:
-
https://nbg1.your-objectstorage.com/proinvestor-dev/forum/boards/86860_graf_finger_short_2.pdf Overordnet instruktion!
-
-
-
oge: Inden jeg læser og evt. bliver farvet af dit input, så lad mig give min holdning: At shorte et selskab ved brug af misinformation, bedrag, falske narrativer og agressiv gentagen shorting er ulovligt og driver kursen ned, hvilket frarøver/overfører værdi fra eksisterende aktieejere til aktører som ikke engang er investeret i virksomheden, men som ved hjælp af dirty tricks (se videoen længere oppe) bruger virksomheden som cash automat.
Misinformation er ulovligt, men da det utrolig sjældent -
konsekvenser kan hedgefonde gøre det forholdsvis uforstyrret. Som aktieejer ønsker jeg ikke på falsk grundlag at nogen konsekvensløst fjerner værdi fra mit depot. Derfor smider jeg også en sjat i puljen mandag for at gøre shorting mere farligt for shorteren og på sigt bidrage til at mit depot stiger mere end når shortere har fri adgang til at tage for sig af mine værdier.
Og her hjælper det jo i øvrigt ikke mig og værdien af mit depot, at andre investorer kan komme billigere ind i den shortede a
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind