Aktiesnakken — Februar 2021
-
Og igen det er når du sælger fondene får en blodtud! IKKE når du køber! Så hvis IKKE med så svært at give noget som helst! Lidt ligesom når Mcjean IKKE vil shorte, jow, jow! Han har aktien siger han, men den skal gemmes til 10.000 $ sedlen - Den tror jeg så ikke på, jeg hedder iøvrigt Meyer?
-
DB - svaret får vi torsdag. Syns flere institutter (end forventet) har annonceret udbytter, trods henstilling om det modsatte. Syns det sender et positivt signal om, at reglerne følges, den økonomisk krise er ikke så slem som frygtet, tabene er mindre og bankernes økonomi tillader udbytter.
-
Men der er jo i sidste end hvad Robert og familien Mærsk har af holdning til udbytte politikken og hvilken standard og folkeværdi, Danske Bank skal måles efter, der afgører slaget.
-
Well, der er jo tosser nok (som mig) der køber 1-2 eller 5 aktier og holder. Er der er stadig rigtig rigtig mange shorts på aktien. Så teoretisk skulle det være en nobrainer at investere, selvom jeg smed 300 USD for dem per stk. Fondene kan alligevel ikke købe op i bidder af 1-2-3-4-5 aktier af gangen uden at kursen vil begynde at bevæge sig opad igen. Så personligt tror og antager jeg at selvom kursen muuuligvis rasler ned de næste par dage, så vil det vende, når shorts skal indfries.
-
DB -
S -
Sydbank forventer 2 kr. i udbytte og nævner ikke tilbageholdt 2019 udbytte https://data.sydbank.dk/api/investment/sydbank/publications/file/133567
-
Med mulighed for ekstraordinært udbytte i efteråret, hvis/når anbefalinger fra tilsyn hæves
-
RoningDK? Hvor kommer kapitalen fra? Hvis skal returkøbe f.eks. 10 mil. aktier til 300 $/stk.? Det er jo 3 ma. $, fordeles så ud over 1 mdr. => 150 mil./dag i 20 dage! Hvis ikke har en øvre pris så vil prisen gå ind i insolvens for short! Sætter sikkert kommaet forkert, så regn venligst selv efter! Du mener måske at børsen IKKE krakker, hvis handler luft!
-
DB - en mulighed for 50 %
-
udbytte med 2 kr. plus 4,5 kr. fra 2019
bliver mit bud:) -
DB - der ligger ca. 8,5 kr. fra 2019 og 4-5 kr. fra 2020. Samlet 12.5-13.5 kr. ved fuldt udbytte
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind