Aktiesnakken — Februar 2021
-
@Mcjean - jeg er ubetinget enig i den betragtning. Men holder mig fra at shorte. Skulle den eksempelvis blive kørt i kurs 1000, bliver man selv kørt over at margin call eller renter
-
-
Mcjean: Du kan jo kun shorte hvis du allerede HAR aktien - ellers er det et lån du skal ud i? Og hvem vil låne når kursen er i himlen! Du har måske aktien? Jeg kunne også ha' haft den - men var for dum til at svare rigtigt på spørgsmålene i NordNet i sin tid - og ærligt jeg tror ikke jeg på det tidspinkt havde forstillet mig det her forløb, trods alt!
-
Når du shorter ex. 1 CFD hos Saxo, er det et gearet produkt. Du går kort i 5 aktier, hver gang du sælger et certifikat. Du betaler en kursskæring på et par % ved køb og salg, pr. dag betaler du en kreditomkostning (ca. 8 % pa.), her ud over stiller du en anselig margin (sikkerhed for modparter) mens produkter løber. Når du genkøber (lukker) positionen betaler du differencen = resultatet af investeringen
-
Sry!!! Den løbende finansiering af en CFD er ca. 3-3.5 % pa. Når positionen åbnes stilles en "startmargin" som suppleres med en "vedligehold" margin. Er normalt ca. 50 % (2x25%) af den samlede markedsværdi af produktet. Pt. er margincall på GME ca. 100-100 %. (100x2=200%) Der stilles store krav til dine frie likviditet når du handler CFD'er
-
Ja, jeg skal ikke kunne sige det, jeg fravalgte rouletten allerede som 16 årig - mener det er rent hasard, har absolut ingen interesse! At shorte een aktie er som jeg beskriver det, alt andet er for viderekomne - lige for at klargøre jeg har betalt skat i årevis på aktie provenuet, og gør det også for 2020! Jeg HAR taget nogle gevaldige tab undervejs, hvis lagt lidt anden strategi, så ville disse tab ha' været undgået, men det SKAL være sjovt (og overskuelig), min filosofi!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind