Aktiesnakken — Januar 2021
-
Det forlyder Melvin har tabt 3,5 MIA USD - men slut resultatet kendes ikke for de private. Resten af festen er nemlig for deres regning. GME er ikke nuværende pris værd, de kommer til at æde et tab der. Tabene world-wide er desuden exorbiante, så alt i alt er det lidt en Pyrrhus sejr.
-
Sjovt nok bliver Finanstilsynet vågne, når de mener at de private "manipulerer" markedet. Når de professionelle gør det, er det åbenbart ok... https://www.euroinvestor.dk/nyheder/finanstilsynet-retter-blikket-mod-private-investorer-efter-gamestop-sag
-
Alle disse "smarte" produkter er kun til ganske lidt gavn for den almindelige investor, men til uendelig gavn for en finansverden der tænker på at fylde egne lommer. Naturligvis er produkterne til en vis gavn, men hvor er de bare gode til at overtale og "snyde" politikerne
-
Ja finansilsynet er åbenbart i lommerne på Hegdefondene ........ det var bedre de fik stoppe alle de "smarte produkter" der er la vet for at lænse privat investorere..... det var bedre det fik det stoppet og hegdefondene´s mulighed for at kursmanipulere.....
-
Waturu er på banen igen - indgår aftale med forhandler om levering af 500 enheder. Waturu starter i det små og skal naturligvis bidrage til forhandlerens markedsføringsomkostninger. https://static1.squarespace.com/static/5c66ad24d86cc979a0aa5673/t/60133609deb85d2c259ca944/1611871753874/500794233_Release_Preview.pdf.pdf
-
Morer mig lidt over waturu-historien - men samtidig også lidt skræmt over, at selskabet overhovedet kunne blive godkendt til en børsnotering. Det bringer stof til eftertanke og nogle må tænke, hvordan kan det være jeg ikke undersøgte baggrunden for den familievirksomhed før jeg investerede.
-
https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/ Må simpelthen følge slagets gang i aften, de har ikke solgt en eneste aktie endnu, de bytter aktier med andre hedgefonde og presser prisen ned for at komme ud af shorten, men det er ikke lykkedes dem endnu, folk holder stand og flere kommer til, jeg har støtteopkøbt og køber et par lodder til, den dyreste billet jeg nogensinde har købt, men showet værd!
-
Er shortpositionen forsat åben? Hvordan skaffer de kapital til margin call? Kan ikke lige gennemskue transaktionen du beskriver med aktiebytte. Kan du nuancere en anelse? Pft. og held og lykke med at klasse røven, når den nu har placeret sig i passende og indbydende position til sp
anking:) -
Det ser ud til at Robinhood har åbnet for køb igen. Deres CEO Vlad forsøgte sig på CNN med noget sludder omkring deres financial obligations. Men man kunne stadig sælge GME via Robinhood. Robinhood er i øvrigt delvist eget af en af de kapitalfonde (Capital) som har fået fingrene i klemme. Så mit spørgsmål er: Når men godt kunne sælge GME på Robinhood, men ikke købe...... hvem købte så de GME aktier som blev solgt? Mit gæt er Capital.....
-
Citadel ejer delvist Robinhood og er i symbiose med Melvin Capital............det hele er pengemafiaen og de er dybt på røven. Der er 123% short ude og de øger hele tiden shorten, men andre hele tiden holder eller nye købere(der hader Wall Street køber). Målet er at staten skal gå ind og vise sit sande ansigt. boblen kan blive så stor at økonomien crasher, hvis begge sider ikke giver sig.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind