Aktiesnakken — Januar 2021
-
Køber selektivt hvor jeg gerne vil have nogle enkelte aktier på attraktive niveauer - ligner atraktive:)
-
Bogen af Sherlock Holmes er mere spændende end markedet

-
Bogen om Sherlock Holmes skulle der stå.
-
Holger Zschaepitz
@Schuldensuehner
·
57 min
Global derisiking continues as retail frenzy seems to triggered a capitulation in the hedge fund community. The combination of a short-covering in US mkts and delays in vaccines distribution led to Risk Off. Bonds gain w/US 10y at 1%. Gold $1836. #Bitcoin
back >$30k, now $31.2k.https://twitter.com/Schuldensuehner/status/1354701298264891393 -
Spottede lige oms i går på Gamestop..6,8 mia dollar...hold da magle!
-
Store fald under alm/moderat omsætning er vel heller ikke normalt?
-
Steen Jakobsen
@Steen_Jakobsen
·
3 min
Is it the Wisdom of Crowds or the Madness we are seeing? To me it fits the "social revolution" on going in the US, but it also a major warning to Fed et al, that creating "free for all betting like market" is the real cost of financial repression.... -
Her en video om hvordan Redditors har taget røven på Wallstreet og deres influencers den sidste uge, og som måske har udløst det fald vi ser i disse dage. https://www.bitchute.com/video/2h7YG7Va7azo/
-
Tanke der er så meget ballade over at private rotter sig sammen og angriber kapitalfonde der har shortet en aktie 140% ..... jeg kan ikke se noget galt i det nu har vi stået model til at kapitalfondene har manipuleret med kurser osv i mange år og klemt vores små private aktie handlere .... hvad er jeres mening om det ?
-
Så længe spillereglerne bliver fulgt, må slaget gå sin gang. Omkring det finansielle system og syntetiske produkter, hvor man kopier og genkopier produkter og sælger på kryds og tværs. Det er farlig business, hvor der ikke er direkte sammenhæng mellem risiko og præmie. Bringer minder tilbage til Lehman, som solgte sine strukturerede produkter med en forsikring, der var nul kroner værd i sidste ende.
-
Nu bliver det gætværk, da vi taler om syntetiske produkter og ingen har det samlede overblik om mængden. Altså produkter som er kopier og som lovligt kan genkopieres. Der er handlet mange optioner og der er reelt intet der begrænser denne handling. Det er 2 parter der indgår en aftale put eller call. Er der ingen køber, er der ingen sælger.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind