Aktiesnakken — November 2020
-
For nu at vende tilbage til dit tidligere indlæg, at du foretrækker private investeringer. Well, det gør jeg også. Men de kommer altså ikke, hvis der ikke er efterspørgsel nok til at retfærdiggøre at investere i udvidet kapacitet. Og det er netop problemet i Secular Stagnation.
-
Det offentlige vil næsten altid være mindre effektive end det private. Men der er altså også meget offentlig infrastruktur som der er massivt underinvesteret i, i mange år fordi overførselsindkomsterne er den helt store gøgeunge i de offentlige budgetter.
-
Jeg har ikke rigtig nogen links til dig med hensyn til tilbagegangen i den danske
uddannelsesstandard. De er ikke altid jeg gemmer links på det jeg læser. Men et godt udgangspunkt er den lektor fra NBI (senere et gymnasium) som brokkede sig over de faldende standarder i matematik.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind