Aktiesnakken — November 2020
-
Men i øvrigt enig i at uddannelse er et vigtigt område. Især kvalitativt. Vi har sænket niveauet ganske betydeligt selvom folk studerer flere og flere år. Tid til at lave en uddannelses reform som sikrer uddanelse på flere niveauer, og ikke bare producerer tusindvis af dårligt uddannede akademikkere.
-
jeg har større tiltro til private investeringer, men er ellers enig. Og ja, uddannelserne skal styrkes kvalitativt - det er ligesom med leverpostej, hvis den er dårlig duer det ikke bare at lægge mere på. Det skal være kvalitet (Stryhns Bacon/Peber)
-
World University Rankings by Subject 2021: Business and Economics | Times Higher Education
The business and economics subject table uses the same rigorous performance indicators as the Times Higher Education World University Rankings 2021, but the methodology has been recalibrated to suit the individual fields. The ranking assesses universities by their performance in the following disciplines: business and management, accounting and finance, and economics and econometrics. This year’s table includes 729 universities, up from 632 last year.
Times Higher Education (THE) (www.timeshighereducation.com)
-
Jeg kan selv huske, at vi gymnasiet manglede et emne i vores lærebøger. Ikke noget problem, sagde vores matematik lærer: Vi har stadig de gamle matematik bøger fra 15-20 år siden liggende i kælderen. Vi unge mat-fys'ere fik os et chok da vi bladrede rundt i den. Hold kæft den bog var svær (ikke specielt det enkelte emne vi skulle lære).
-
Hvis det var niveauet dengang, så er vi godt nok dårligt uddannede.... Sidenhen kom der gymnasiereform + meget mere. Men da jeg vente tilbage til et gammelt elev arrangement, så spurgte jeg min gamle matematiklærer, om de nye A niveau studenter kunne noget....
-
For nu at vende tilbage til dit tidligere indlæg, at du foretrækker private investeringer. Well, det gør jeg også. Men de kommer altså ikke, hvis der ikke er efterspørgsel nok til at retfærdiggøre at investere i udvidet kapacitet. Og det er netop problemet i Secular Stagnation.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind