Aktiesnakken — November 2020
-
jeg er også misfornøjet med sas. jeg kunne have solgt med pæn gevinst før sammenlægningen
-
er der nogen der har tal for shorts i sas?
-
SAS er et rigtig godt eksempel på hvorfor amatører skal holde sig fra de der tegningsretter. Mig selv incl. og derfor holder jeg mig langt væk når der er tegningsretter involveret. Til trods for adskillige artikler i aviserne om at aktionærer får en brat opvågning når aktier lægges sammmen, så handles aktien alligevel til overkurs indtil i dag.
-
Rex: Så er vi tilbage ved den artikel Helge linkede til.... nemlig at der er mange som godt vil sætte penge på odds som er bedre for Trump end det meningsmålingerne tilsiger. Hvilket er derfor bettingmarkedet giver et andet resultat end meningsmålingerne.
-
Med hensyn til luftfart, så skal det nok give pæne overskud fremover. Folk er virkelig sultne for at komme ud at rejse igen, og inden Coronakrisen så tjene mange selskaber gode penge. I det hele taget havde mange af de store selskaber utroligt lave P/E ratioer.
-
De fleste amerikanske selskaber og AirFrance-KLM, IAG og Lufthansa tjente fede penge inden Corona, så potentialet til god indtjening efter Coronaepidemiens afslutning er der. Spørgsmålet er bare om selskaberne er så tyngde af gæld bagefter, at det er obligationsejerne som kommer til et tjene penge i stedet for aktionærerne. Og der er også selskaber som SAS som nok skal igennem endnu en emissionsrunde hvor aktionærerne bliver udvandede før vi er over på den "anden side"..
-
Peter C. Warren
@PeterCWarren
·
2 t
Episode nr. 90 av podcasten "Tid er penger" er ute. Denne har fått tittelen: "Realitetsorientering". Podcasten kan lyttes til på Spotify, iTunes og alle kjente avspillere - samt her: https://cutt.ly/9gAolek
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind