Aktiesnakken — September 2020
-
Mht konkurs aktier - jeg solgte mine OWB fra fri midler til raten fra frie midler på kurs 1,- og fik således realiseret tabet - baken fiksede det
-
beklager stavefejl og rod - håber det giver mening:)
-
Ja, pas - det var ikke noget problem. Men naturligvis ikke noget garanti for andre tilfælde
-
Ang konkursaktier - skattemæssigt tab på noterede aktier kan først tages når aktierne er afstået, enten ved afnotering eller salg. Ved salg er der formentligt ikke sket afståelse, når aktierne handles mellem ens egne to konti. Skat vil formentligt betragte grundlaget for handlen og den risiko man på tager sig handlen - og her vil der ikke være tale om afståelse i Skat' optik og der er risiko for, at man taber retten til tabet, fordi handlen er sket ud fra spekulation i et muligt skattefradrag
-
At Skat ikke har efterspurgt dokumentation i den aktuelle handel mellem egne depoter, kan næppe ses som en accept fra Skat af den anvendte metode:)
-
Hvordan er det i andre lande? Det virker da fuldstændig tåbeligt, at man ikke automatisk får ret til at trække et tab fra, når et firma, man investerer i, går konkurs!!
-
Jeg tror heller ikke det er den kontrol-funktion i Skat der trækker flest mandetimmer.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
det har jeg opgivet som tab og aldrig hørt noget. Jeg har ikke solgt dem til mig selv men til andre for 1 krone.