Aktiesnakken — August 2020
-
Det er et nyt område, ingen tvivl om det. Har været på vej i mere end 10 år, men mange er inde i kampen. De har forskellige sigter mht output. Nogle olie andre andet. Der er feks også det Tjekkiske Plastoil Europe, som laver plastic til olie. Angiveligt 1 liter af 1 kg plast. Men så vidt vides ikke så langt som Nexus og Quantafuel mht at gøre det industrielt. Der er også Agilyx, Carbios og Green Mantra, som har andre outputmål
-
Jeg har absolut ingen teknisk indsigt, men ifølge artiklen jeg linkede til tidligere i dag er Danmarks Grønne Investeringsfond ikke i tvivl om Quantafuels store forretningspotentiale ikke mindst globalt. Som jeg forstår det er QFUEL`s teknologi bedre end konkurrenterne. Der er vel også en grund til, at verdens største brændstofdistributør, Vitol, allerede har indgået aftale om køb Quantafuels syntetiske diesel.
-
Enig, vil blot anskueliggøre at det er et komplekst område. QFUEL har bestemt fat i noget rigtigt, men er ikke alene og spændende hvilken form for genanvendelse der er bedst fremtid og forretning i
-
Jo det har du ret i, men hvad angår disse omdannelser er det ligegyldigt hvilke pladtformer man anvender. Problemet er forureningen af plast fra husholdninger. Plast fra industrien eller andre erhverv er til gengæld rent, og kan uden videre bruges.
-
Mht Shell, så satser de på omdannelse og anvendelse i mange ting, som feks: medical equipment, clothes, refrigerators, computers, smartphones, window frames, mattresses and vehicle parts.
-
Nå - hunden kalder

-
Ikke fra de nævnte ting, men levere omdannet råmateriale til plastproducenter som lavervdisse produkter
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind