Aktiesnakken — Februar 2020
-
Dog x2 istedet for x3 som er udgået.
-
Når denne virus frygt er drevet over kunne man forestille sig aktierne bevæge sig i modsat retning med samme fart de falder. Der vil dog også være nedjusteringer grundet 1.Q virusfrygt. Nogle bud på hvordan det vil påvirke kurserne på den korte bane for det kommende år?
-
Både DK og Norge klarer
sig efter omstændighederne godt lige nu i forhold til Dax. -
jeg tror ikke på det hurtige comeback. I modsætning til de andre nedture, hvor jeg har købt op, så har dette markant indvirkning på BNP. I Januar/februar 16 var faldet forårsaget af en faldende oliepris, som markedet fortolkede som leading indicator på recession. Men mere var der ikke i det. Brexit faldet var pga frygt for at verden forandrer sig, og handelshindringer på den meget lange bane. Trump var pga en utroligt ensidig, biased, nyhedsdækning, som folk åd råt. Alt sammen årsager jeg ikke t
-
SAS: Se på den kortsigtet - Norwegian er lige gået fra kraftigt ned til +5%!
-
(Har selv SAS)'
-
tillagde megen vægt. Men dette her ser jeg som en årsag, med fuld kausalitet, til at verdensøkonomien svækkes. Der kommer i hvert fald betydelig afmatning i verdensøkonomien i 2020, og recession flere steder. EU, USA, Kina og andre steder er pumper op med gæld. Det gør landene sårbare overfor fald,. Så hvis vi har set det værste, så kommer der nedjusteringer over en bred kam. Og det kan blive værre endnu. Men det foreløbige 10-15% fald ser jeg som helt berettiget.
-
Gode refleksioner Rex. Jeg er enig langt henad vejen.
-
Reuters
@Reuters
·
17 min
New coronavirus cases in mainland China fall to lowest since January https://reut.rs/395Lzmk -
Det er altid mørkest før daggry
-
Aktierne var og er stadig højt prissat og en korrektion er på sin plads. Men spørgsmålet er vel også hvor meget nu bliver indpriset. Jeg forventer at influenzaen går sin gang som nu influenzaerne gør. Når det er ovre. Hvor meget er så indpriset? Det vil være forventeligt med flere nedjusteringer. Når de så bliver offentlig gjorte vil markederne så trække på skuldrene og glæde sig over de lysere fremtidsudsigter hvor menneskeheden er kommet sig over en influenza.
-
I dag når vi højst sandsynligt punktet, hvor der på dagsbasis er flere der bliver erklæret raske, end nye smittede
-
Jeg har ikke skrevet længe herinde. Tavs følger/læser. Corona er trist for dem som rammes - og for de familier som mister deres kære. Men jeg synes at raktionen på de fiinansielle markeder ser voldsom ud. Jeg har selv fået solgt noget ud i løbet af januar og februar - og kan nu købe op billligere. Men hvor længe vil markedet fortsætte nedad? Hvis man køber lidt op - og tænker langt. Så kan det nok ikke gå helt galt.
-
Hvad vil du gerne se volumen på
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind