Aktiesnakken — December 2019
-
Acarix ansøger FDA. https://acarix.com/news/press/
-
Ingen reaktion på kursen?? Er den ramt af skatte salg til fradrag inden 31/12-19.?
-
Goddag alle sammen. Jeg har i øjeblikket 3 fonde hos sparinvest, men jeg kan ikke rigtig gennemskue om det ville være smartere at investere i nogle af de udenlandske til januar? De har en smule lavere ÅOP (0,2 i stedet for 0,5), men er de ikke lagerbeskattet i stedet? Og hvad med vækselgebyr osv?
-
Ugens Aktie: https://www.proinvestor.com/debat/80163
-
@melci0r Der er rigtignok vekselgebyrer og valutakurser at tage hensyn til, men lige netop denne, handles i Euro, så valutakurser er næsten ude af billedet her. Jeg ved ikke om de er lagerbeskettet, når de er på listen, med nye skatteregler. Hvis de bliver beskattet som aktier, er det jo afhængig om det er pensionsmidler eller frie midler. Men måske er der andre der kan bidrage med info om det er lagerbeskattet eller ej??
-
Nye skatteregler sender sværm af billige lavprisfonde ind i kampen om danskernes formuer
Danske investorer får fra årsskiftet en langt bredere palette at investere ud fra, når op imod 200 nye aktiebaserede investeringsfonde som følge af en mildere beskatning for alvor kan melde sig i kampen om de private investorers penge.
Finans (finans.dk)
-
Lagerbeskatning er tyveri ved højlys dag af skattevæsenet.
-
Er der nogen der har link til en oversigt over omxc25 stigning år for år? Jeg ledte efter en sådan, da jeg synes, 26% stigning på et år er voldsomt, hvor tit sker det? I dag er der igen sat ATH, og jeg synes den voldsomme stigning er bekymrende, men er der grund til bekymring?
-
Roadrunner: Det korte svar på dit spørgsmål er vist "ja": http://www.nasdaqomxnordic.com/indeks/historiske_priser?Instrument=DK0060775369
Men så vidt jeg kan se, når jeg søger på et datointerval, går C25 ikke længere tilbage end januar 2017, så historikken er desværre begrænset.
Ifølge Wikipedia erstattede det C20 Cap den 18. dec. 2017. (https://da.wikipedia.org/wiki/OMX_C25).
Det omtales ofte som det danske eliteindeks. (fortsættes...) -
Man kan så diskutere, hvor elitært det er at falde 29% år til dato (Ambu), 22% (Mærsk Drilling), eller 17% (Danske Bank).
Jeg underkender ikke, at indekset er en populær størrelse blandt (Ekstrablads-)journalister, men det siger ikke rigtig noget om udviklingen på det danske aktiemarked (undskyld Nasdaq!) -
SKAKO gik fra at være billig til dyr - Nu er den billig igen
SKAKO’s aktiekurs har været turbulent de seneste fire år, og rutsjebaneturen startede i efteråret 2015, hvor selskabet fik en ny hovedaktionær. På det tidspunkt var aktien markant undervurderet, og det er den igen i dag. Dengang medførte den nye hovedaktionærs interesse for selskabet, at en stribe mindre investorer blev opmærksomme på aktien, og det seksdoblede […]
Økonomisk Ugebrev (ugebrev.dk)
-
@melchi0r Det koster penge at handle. Jeg ville ikke gøre noget i dit sted, men blive i de 3 fonde indtil videre. Og så måske om et år rykke over i enkeltaktier. Til den tid ved du nok mere end nu. Og så i det kommende år ville jeg sætte flere penge ind og købe noget andet end det du allerede har. Hvis jeg fx havde 5000 at sætte ind, ville jeg måske købe aktier i Novo for dem. Der er en træls mindstekurtage i Nordnet (hvor du vist er), så jeg ville ikke dele 5000 op. Men har man få selskaber, så
-
Tak for svar, men med deres månedsopsapring, der betaler man ikke kurtage, og jeg sætter løbende et beløb ind, altså hver måned. Så jeg kunne "gratis" investere det beløb i en ny fond, i stedet for de 3 fonde jeg har nu. Jeg har også enkelte aktier, men det er hos saxoinvestor, da kurtagen er mindre der
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind