Aktiesnakken — December 2019
-
For dem som som interessere sig for grønne investeringer og som gerne vil være med på en mulig kæmpe upside, så læs her om muligheden for at være med på en Pre IPO runde i danske Ennogie
-
-
Lau Svensen fra Milljonærkluppen har nævner en aktie/firma ”Officezymes”. Jeg kan ikke finde den. Er der en venlig sjæl der kunne give mig det rigtige navn, så jeg kan finde den.
-
orphazyme måske
-
Det lyder som den. Hvem kunne vide at det staves sådan. Tak for hjælpen.
-
-
det er helt klart umagen værd at bruge lidt tid på det (1 time?), foruden det kan være interessant og nyttigt at lære hvordan man gør det selv. Man sparer måske nok kun 300 kr. om året nu, men det er også penge, og et beløb som vil stige fremover. Derfor: YES YOU CAN

-
Tak for alle jeres svar. Lige nu har jeg cirka 10000 i 9 forskellige aktier på saxoinvestor, og så har jeg 10000 sammenlagt i 3 fonde. sparindex min risk, omx25 og emerging. Jeg skal nok have udskiftet i de aktier jeg har valgt manuelt dog. Men venter til jeg ved lidt mere om hvilke jeg skal gå efter. Jeg prøver at undgå udenlandske, da alt det med skat er skide forvirrende, men det er måske dumt
-
-
Hvis udlandet kun trækker det de må i henhold til dobbeltbeskatningsoverenskomster, så er skatten den samme. USA gør dette, og jeg er derfor selv meget glad for amerikanske aktier (bemærk dog at der er der hvor selskabet har hovedkvarter, og ikke er noteret. Men næsten alle noteret i USA har også hovedkontor der). Man betaler 15% i skat i USA, som bliver modreget i den danske skat.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind