Aktiesnakken — Juni 2019
-
Ambu og Lars Marcher har i øvrigt været diskuteret i Finans - podcast fra Finans.dk. Anbefales meget varmt.
-
Synes ikke det er særligt oplagt at Marchers målsætninger afviger fra den nye CEO, den nye fyr har bare præsenteret en anden rute.. han taler jo også om “30 gange større.. verdens leder”.. så lidt fjollet markeds reaktion, når man i forvejen har købt en aktie med PE på 100 eller hvad den nu end ligger på..
-
... solgte iøvrigt mine Ambu for ca 9 mdr siden da prisen var alt alt for høj (synes jeg).. alt kunne gå galt pris sml indtjening, på niveau med Biotek i min verden. Nu nærmer den sig igen noget der kunne være interessant, hvis man tror på “30 gange” engang ude i fremtiden.
-
Da jeg regnede på Ambu for ca 2 måneder siden kom jeg frem til, at hvis de alene skal måles på deres indtjening i dag (og ikke den over de næste 10 år), så skulle en fair pris for aktien ligge omkring 30-40 kr. Formentlig lidt under I et bear marked, og lidt over i et bull marked (som vi har nu stadigvæk).
-
Med det sagt så lægger de jo et flot regnskab her I Q2. 14% vækst i indtjeningen, og 25% vækst i salget. Det er lige præcist de tal man skal lede efter I en "growth" aktie
-
Med hensyn til multipler som eksempelvis P/E, så er en høj P/E en bedre grund til at gå UD af en aktie, end en lav P/E er til at gå ind. Og Ambu's P/E, P/B, P/S, P/CF og EV/EBITDA var den højeste af de 100 største skandinaviske aktier. Prøv at undgå at falde i
den fælde igen... -
En investors værste fjender er frygt, grådighed, håb og uvidenhed
-
Hvad med en Xeta youtube kanal? var det noget?
-
helt enig, @Landsknecht

-
Andre der overvejer at gå ind i Gomspace, når den er færdig med at falde? Jeg vil gerne ind, men vil også gerne undgå at gribe den faldende kniv.
-
Lidt Gomspace. Derfor skal jeg ikke have den rørt i øjeblikket. https://www.computerworld.dk/art/247885/nordjyske-gomspace-fyrer-hver-femte-medarbejder
-
Nu begynder de store fonde at frasortere firmaer der ikke vil anerkende klimakrisen. https://amp.theguardian.com/business/2019/jun/21/us-climate-crisis-legal-and-general-investment-management
-
God morgen.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind