Aktiesnakken — Januar 2019
-
tak for link, @Landsknecht
-
Genmab i dag:-(
-
Ambu i dag

-
-
"we cannot rule out reflation of the bubble" står der i sidste afsnit. Det er ikke som sådan en opfordring til at være ude af markedet. Herfra vil jeg bare sige at vækst aktier bliver smadret i de her hurtige fald, mens value aktier i store selskaber outperformer.
-
I det hele taget er jeg noget bekymret for vækst aktierne og privatinvestorers begejstring for dem: De har de største fald i volatile markeder, der er meget snak om mulig recession hvilket vil bremse væksteventyrerne, og så er der den utilsigtede effekt af easy-money fra centralbankerne at kapitalfonde og deslige har sammenlagt (konsolideret, kalder de det) virksomheder i mange brancher, og dette er altså gjort for lånte penge som skal refinancieres på et tidspunkt og sikkert til højere rente
-
At feks AT&T har en gæld på $168 milliarder er jo helt hjernedødt. Er sådan noget overhovedet set før?
-
Vi har meget lav arbejdsløshed, og der er mulighed deraf for at se noget inflation som afledt effekt snart.
-
Jeg ville helt klart geare ned på vækstaktier hvis jeg ejede nogen og begynde at tænke i fugle-i-hånden vs fugle-på-taget
-
Er det bare mig der synes det er komisk at en mand der tjener 18,8 millioner om året ifølge Trygs årsrapport, står og skyder skylden for det dårlige resultant på Donald Trump og en 2 år gammel folkeafstemning? https://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/217045/artikel.html?hl=YToyOntpOjA7czoxMjoiTW9ydGVuIEj8YmJlIjtpOjg7czo2OiJNb3J0ZW4iO30,
-
-
Teva som kører med underskud, er gearet hårdt op på gæld, og som faldt 35% i løbet af 14 handelsdage i december da der kom lidt volatilitet
. Perfekt eksempel på alt ovenstående. Tak.
-
jamen, de skal jo måles på deres benchmark!! Hvis ikke Tryg kan levere et afkast som benchmark af deres aktier/pf, så er det fordi de har gjort det dårligt! Har ikke noget at gøre med hverken DT eller brexit. Manden er jo et fjols: "Vi har været nødt til at sætte prisen op i Norge, pga fald på aktiemarkedet, men vi ved ikke hvad det betyder for kundeafgang" ........ øhh.... Det er da vist ikke profitmaksimering det der. https://play.borsen.dk/klip/5c46c9de595ab4f00a32d708
-
-
God morgen.

-
Tak for dine links, Landsknecht ! Har Gary Antonaccis bog og følger emnet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind