Aktiesnakken — Oktober 2018
-
Mine laks holder gællerne under alt det som synker.

-
-
Ja ret imponerende at de lakse aktier er rimeligt immune overfor hvad der ellers sker i markedet. Andre aktier der har samme evner? Selv kører jeg med nogle der giver stærke udbytter, så selvom de skulle falde giver de stabilt højt udbytte. Droppede Guld for lang tid siden, det duer ikke som “hedge” har jeg senere fundet ud af.
-
God morgen.

-
God morgen

-
Jamen det er da interessant :-)....det er jo også lidt tankevækkende, at når Genmab er faldet 50% fra kurs 1480 til 740, så skal den ikke kunne stige 50% for at komme i kurs 1480 igen, men hele 100% ! Så “når nu” Genmab begynder at stige igen ? Skal vi ikke lade os dupere af høje %-vise stigninger

-
Hvis vi lægger 50 M$'s engang-nedskrivningen oveni ROW Q318 (og altså lader som om rabetterne ikke var givet) og derefter lader salgsvæksten have samme størrelse i Q4 som Q3 får vi for Q4: US (6,7%) 339 M$ og ROW (8%) 248 M$. Dette giver Y18 på 1.219 + 859 = 2.078 M$.
-
Jeg har masser af is i maven med mine lakseaktier. Pengene vælter ind i fiskekasserne og der betales store udbytter til aktionærerne.
Mine langvarige positioner i pharma og biotek ser derimod pænt udfordret ud pt. Det har de gjort mange gange før gennem årene og altid kommet flot igen. Diabetes og cancer går ikke så af mode fra den ene dag til den anden.
Hvordan ser det ud hos dig? http://www.proinvestor.com/investornyt/568936/langers-skarpe-ha-is-i-maven-er-det-virkelig-et-godt-rad-nu?fbclid=
-
God morgen.

-
"Same procedure as last year" ...... https://play.borsen.dk/klip/5bd19a72595ab4f00a32812f/boersen_forklarer_forstaa_midtvejsvalget_i_usa.html Imponerende som hvert eneste valg altid er det vigtigste i historien.. lol

-
Easing of buyback blackout could be bullish for stocks
October's buyback blackout lifts for a hefty chunk of companies after this week’s packed schedule of earnings releases, giving way to smoother sailing for equity markets next week, some analysts predict.
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind