Aktiesnakken — September 2018
-
Kom ud hurtigst muligt!
-
Dette fald de sidste dage er voldsomt, ser ud som om der ikke rigtig er en bund.
-
Stort fald under stor omsætning =
ikke godt. -
@Livermore: er det om Olympus og koloskopi ?
-
Jeg har kun læst NPInvestor. Min første tanke er, at Olympus er rystet og ikke klar til engangs-udstyr overhovedet, så nu forsøger de at holde på deres marked i forhold til Ambu's ambitioner
-
Disclaimer: jeg ejer Ambu i kurs 118
-
TG...Umiddelbart enig omkring udtalelserne fra Olympus.
-
P/E i Ambu er jo helt vild, væksten er slet ikke høj nok til at retfærdiggøre det, for træerne vokser ikke ind i himlen. Dels findes der substitutionsprodukt og dels truer konkurrenter med at entrere markedet. Jeg læste at Olympus ville konkurrere med Ambu på engangs-endoskop-markedet, og nu at de ikke ser det store potentiale. Men uanset, jeg mener ikke prissættelsen af Ambu kan retfærdiggøres. Dertil kommer at jeg ikke vil acceptere Ambus udbyttepolitik. Hvorfor udbytte+kapitaludvidelse samtid
-
https://www.marketscreener.com/AMBU-39742692/company/ https://www.nordnet.dk/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/nyckeltal.html?identifier=3331&marketplace=14&inhibitTrade=1 Jeg synes det er ufint af selskaber at udbetale udbytte med den ene hånd, mens den anden hånd tager aktier op af din lomme. De udvander aktiekapitalen med godt 1% om året, og når P/E er over 100, så betyder det at selskabet kører med underskud! Når selskabet ikke kan tjene penge i et marked uden konkurrenter, så, ......

-
næ... jeg ved det ikke. Jeg har ikke haft så meget tid til at følge med. Jeg tror fortsat USA vil distancere Europa, så noget amerikansk, måske, hvis ikke kurtagen æder det hele. Jeg sidder og spekulerer på om Nordnet vil holde kurtagefrihed igen i forbindelse med midtvejsvalget
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind