Aktiesnakken — September 2018
-
Saniona
Saniona’s pipeline er særdeles lovende med et projekt i fase 3 og to i fase 2. Sandsynligheden for succes i R&D-processen er i dette tilfælde højere end ved mange andre biotekselskaber. Konklusion: Langsigtet køb, men trods den pt. relativt lave aktiekurs vurderer vi, at aktien også rummer en væsentlig risiko.
(www.aktieinfo.net)
-
-
God morgen.

-
God morgen

-
God morgen

-
Er Nordnet nede?
-
rex, jeg vil slet ikke røre ved de danske banker. De er alle faldet mellem 10-20% i år, nogle endda mere som f.eks. DDB og Sydbank.
-
DDB.. tabt over 40 milliarder i værdi. Dernæst er kursen et udtryk for den samlede fremtidige indtjening. Bøden vil være en engangs udgift. Og den er der så rigeligt afspeglet i kursen må man sige.. kan ikke se hvorfor man ikke skulle købe den nu, for den lange portefølje.
-
Jazzz, jeg er enig med dig, at DDB er blevet hårdt straffet, og måske også for hårdt. Et er bøden, den kan man forholde sig til. Noget helt andet er, hvad har banken tjent på hvidvask, og vil denne fortjeneste blive konfiskeret? Hertil fremtiden, at fortjenesten fra Estland også vil mangle fremadrettet. Jeg skal ikke gøre mig klog på banker, men hvis du smugler noget gennem tolden i lufthavnen, så er bøden normalt dobbelt så stor som afgiften, hertil skal du også betale afgiften, altså x3.
-
Jo det er muligt at de 1,5 milliard de siger de har tjent konfiskeres.. men pointen er blot at hvis man synes at værdi tabet på 40 milliarder vs bøden er ude af proportioner og man er enig i at banken, i forhold til driften er voldsomt undervurderet.. så er konklusionen at det er et ret godt køb nu..det kan man sagtens være uenig i. Men når de fleste diskussioner herinde er omkring Biotek, Oliemyg, Startups på børsen og Fingerprint.. så er risk sammenligningen helt ude af proportioner.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind