Aktiesnakken — Maj 2018
-
Godmorgen derude

-
God morgen

-
God morgen.

-
God morgen

-
God formiddag derude

-
Ved ikke om Teva retter sig hurtigt.. tænker det er en lidt længere proces, hvor de forskellige initiativer skal afsluttes positivt. Såsom bedre priser, omkostnings reduktions program og selvfølgelig deres pipeline.. hvis det så betyder at de kan opjustere -bare lidt hver gang, kommer der en masse troværdighed tilbage, risikoen ryger ud og den lave PE belønnes.. tænker at de med en serie af blot minimale opjusteringer kan nå kurs 30 om et år.
-
Den startede med en fin stigning i går, indtil US-markedet åbnede. Så jeg tænkte at det var den sædvanlig US-pessimisme der fik den til at falde sidst på dagen. Men måske skyldes faldet at investorerne fik nærlæst regnskabet, og at det ikke var så positivt som først tænkt?
-
Synes generelt markedet overreagere.. når noget falder så tager det fart og nærmest styrtdykker og omvendt.. der er masser af selskaber derude, der på papiret er voldsomt undervurderet og som ligger kursmæssigt på et besynderligt leje. Jeg har nævnt et par stykker herinde.. Teva er ikke en af dem. Jeg kan sagtens forstå den handles på dette niveau lige nu, men jeg stoler på at casen er solid, planen er holdbar og forhindringerne er til at klare.. så en rigtig god case i min bog - med lidt risiko
-
Buffett har næsten 5% af Apple. https://finans.dk/finans2/ECE10573901/warren-buffett-satser-stort-paa-apple-det-er-et-utroligt-selskab/
-
Ja, der er en aftale om max 15 %. Men det betyder ikke at Irland nødvendigvis nøjes med at opkræve 15 %. De kan sagtens opkræve en højere sats og du skal så søge om at få denne refunderet til 15 %. Derfor prøver jeg at undgå at have aktier i lande der kører efter det princip.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind