Aktiesnakken — Januar 2018
-
God morgen.

-
Vendel..Desværre ikke i år.

-
God morgen

-
Hej Vendel. InvestTech har givet bud på deres nytårsraketter i december måned. Prøv at kigge på dem
-
Er der forskel på den service du får samlet set hos DeGiro ? Er der samme sikkerhed omkring dit kundeforhold hos DeGiro som hos NordNet ?
-
-
Svensk indskudsgarantifond op til 100.000 EUR hos NordNet.
-
DeGiro : https://www.degiro.dk/om-degiro/sikker-og-palidelig.html - op til 20.000 EUR. Sprogbruget hos DeGiro finder jeg underholdende.
-
Var i 2007 til et foredrag på Københavns Fondsbørs, hvor en belgisk finansgigant rystede på hovedet, da der blev spurgt til deres kreditværdighed: de havde jo en egenkapital på voldsomt stort beløb. Et par år efter var de færdige.
-
Jeg har valgt NordNet og Nykredit Bank. Jeg betaler ekstra og føler mig mere tryg og det har jeg det godt med.
-
Jeg har kun Nordnet, men hvis jeg havde flere penge ville jeg også være kunde hos DeGiro. Begge de to har dine udenlandske aktier stående i et fællesdepot, som ikke er en del af deres egenkapital. Du vil derfor få overdraget dine aktier, hvis børsmægleren skulle gå konkurs, hvilket gør garantifonderne overflødige. Det eneste jeg ved at DeGiro ikke udfører er indberetning til skattevæsenet. Er du kunde i DeGiro skal du altså selv indberette dine forhold til SKAT, er du kunde i Nordnet gør de det.
-
Jeg forstår godt, hvis man vælger de billigere løsninger - men jeg har det lidt på samme måde med emnet, som hvis man handler Bitcoin/kryptovaluta generelt. Hvis det går galt og man efterfølgende brokker sig, så fortjener man en røvfuld.

-
Bortset fra SIFI-bankerne. Principielt kan det gå galt for alle. Det er blot hvem der skal håndtere balladen og hvordan. Aner ikke hvordan hollænderne håndterer det.
-
De skriver det kommer i 2018 på deres hjemmeside. Det manglede nu også bare vil jeg sige
-
@rex pacis - at sammenligne DeGiro med SiFi-banker i Danmark, er lige til den grove side hvis du spørger mig. Og jeg mente nu heller ikke håndtering, jeg mente mere hvis det gik galt - som i, at det vælter. Hvis jeg havde et betydeligt beløb at investere for, ville jeg bruge en SIFI bank. Men sådan er vi nok alle så forskellige

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind