Aktiesnakken — August 2017
-
Beskatning af financielle kontrakter. Financielle kontrakter, herunder ETF'er, lagerbeskattes som kapitalindkomst. Hvor stor er den maksimale procentsats man kan betale i kapitalindkomstskat? Ifølge skattevæsenets egen hjemmeside, https://www.skat.dk/skat.aspx?oId=satser , er der et loft på 42% af positiv nettokapitalindkomst, men ifølge en 'ekspert' jeg d.d. har talt med fra SKAT gælder de maksimale 42% for positiv nettokapitalindkomst op til 42.800 kr. hvorefter man kan betale op til 51,95%.
-
'Eksperten' oplyste desuden at hvis jeg har tab første år, så kan det ikke fratrækkes nogen steder, men har jeg først haft gevinst et år, så vil tab følgende år enten kunne fradrages i pågældende års kapitalindkomst, eller fremføres til fradrag i senere års positiv kapitalindkomst.
-
Problemet med at modregne et negativ kapitalindkomst i lønnen er at fradraget er 10,08%-pt. (stigende til 12,08%-pt.) mindre end lønnen. Han sagde de fleste vælger at modregne tab i pågældende års årsopgørelse, men er det ikke bedre at modregne i fremtidige indtægter? Hvad gør I?
-
Det skal modregnes i finansielle kontrakter af samme type. (dog er der en hvis mulighed for at modregne i aktieindkomst). Jeg har ikke hørt at man kan modregne negativ kapitalindkomst i lønindkomst. Har man en negativ netto-kapitalindkomst, så er eneste løsning at fremføre tabet til modregning i efterfølgende år.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind