Aktiesnakken — Juli 2017
-
Transport er der selvfølgelig altid et vist behov for, men det er marginale efterspørgsler der afgør om det er rentabelt, underskudsgivende eller fantastisk. Man kan bare se BDI hvilke udsving der er. Falder efterspørgslen midlertidigt lidt på smykker har det marginal indflydelse på Pandora, de får måske lidt lageropbygning, falder efterspørgslen lidt på transport hamrer priserne i bund, du kan ikke lægge transport på lager, det produceres og bruges fra det ene øjeblik til det næste.
-
Korrekt @nohobe - men DSV køber en transport fra A til B hos en ekstern vognmand. Norden ejer de skibe som de sejler med, og BDI kan tvinge dem til at sejle med underskud.
-
Ingen tvivl om, at det koster at låne 8 mia. Korrekt, at en lastbil på hjul er mere værd, end et firmanavn på facaden. Q2 bliver spændende, om investeringen giver afkast, eller om det bliver et hul i kasseapparatet. Vi skulle meget gerne se nogle synergier, øget omsætning og øget indtjening. Som aktionær må vi forholde os til hvad vi tror på, fakta har markedet sat prisen for.
-
God morgen.

-
God morgen
@JohnW så behøver vi ikke tage i Tivoli, jeg spænder sikkerhedsselen og holder fast. -
Pandora: AQR har i går meddelt, at de har øget short fra 1.11 til 1.22% https://oasm.finanstilsynet.dk/dk/vismeddelelse.aspx?aid=dba844d5-6087-4d4f-9b75-4be43e349449
-
Startkurs i år 330, top i 415, nu 350 - er det stabilt? Vil Brexit få betydning fremadrettet? Hvad er din tidshorisont? Jeg se det ikke særligt stabilt på den lange bane. Om det kan være et kortsigtet (3-6 mdr) godt køb, kan jeg ikke vurdere. Jeg har ikke selv aktien.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind