Aktiesnakken — Maj 2017
-
mon ikke det hjælper når Tresiba og Victoza får opdateret indlægssedlerne. Har store forventninger til Semaglutid, som forhåbentlig bliver godkendt i Q4. Men sommerens forhandler med sygekasserne bliver meget interessant at følge.
-
Det vil uden tvivl være positivt at få opdateret de indlægssedler, da de står skarpere når der skal forhandles med sygekasserne.
-
-
tror jeg du har ret i Charly. Mærkelig at Novod ikke nævner de færre klinik/salgsdage, som en eventuelt grund til stagneringen af receptudskrivelserne på Tresiba.
-
Centine: Det er vel heller ikke Asien, der er årsagen til faldet i Pandora, da det trods alt er et af deres nye markeder. Det er de etablerede markeder med USA i spidsen, hvor væksten er meget lav med frygt for, at den går lidt tilbage. Meeen der er indregnet en del negativitet allerede, så jeg købte selv en mindre beholdning i sidste uge.
-
God morgen.

-
Godmorgen derude. Der er noget jeg har spekuleret over meget længe som jeg godt kunne tænke mig, at vende med jer herinde. Nogle af verdens største bilproducenter ligger på P/E-værdier omkring 5-7. Personligt er jeg varm på både Daimler, VW og BWM og rigtig varm på General Motors som med deres Chevrolet Bolt lige så stille er gået hen og har slået nogle af Teslas modeller på rækkevidden. 238 miles svarende til 380 km. Teslas næstkommende model skulle kun have 215.
-
Min undren går på, hvorfor disse selskaber ligger med så hysterisk lave P/E-værdier. Jeg er klar over, at alt fokus er på Tesla og deres forventede eksplosion i salget af biler. Salget af elbiler forventes ligeledes at eksplodere. Men lad os lige tjekke farten der forventes. Tjek dette estimat frem til 2040.
http://www.prnewswire.com/news-releases/electric-vehicles-to-be-35-of-global-new-car-sales-by-2040-300225689.html -
Denne figur bekræfter mig i den tanke, at der fortsat mange år ud i fremtiden vil blive solgt et hav af biler som ikke kører på el. Har set andre estimater som ligner dette. Så hvorfor ligger verdens stærkeste bilmærker og roder rundt med P/E-værdier på 5-7. Ingen af dem med nogen særlig gæld og nogle af dem faktisk med penge på bankbogen. Jeg undrer mig og har undret mig længe uden af finde svar på nettet. Eneste svar er altid, at Tesla og grøn energi overtager verdenen og der kan bilfabrikant
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind