Aktiesnakken — Februar 2017
-
nik, hvis du mener gen skal stige over de næste år, så skal du ikke sidde i bull3, da den daglige opdatering af gearingen gør du vil komme til at tabe penge. Bull3 er til hvis du mener det vil gå lige op herfra, uden større fald eller op/nedture. "Kommende år" er for lang en tidshorisont.
-
jeg tror at den vil stige markant på både kort og lang sigt, så sidder fint med mine Bull*3.
-
@Anette Sønderskov: der er to retninger hos IT-virksomheder, som kan gå imod en bull-trend i hardware-virksomheder. 1. er flere muligheder for at få opgaver løst i skyen (Cloud) eller hos hosting-selskaber, som kan drive det mere effektivt mht. hardware og personale.
-
Det 2. punkt er virtualisering. Da min virksomhed flyttede opdagede vi mere end 20% servere, som aldrig var taget ordentligt i brug. Desuden virtualiseres langt flere opgaver. Før havde jeg 5 fysiske servere at teste på. I dag kan jeg bygge 5 virtuelle servere på 20 minutter, nedlægge dem og bygge nye. Det kræver 2 større servere til SQL-server og de virtuelle servere. Meget effektivt
-
@Anette: Jeg kan tilslutte mig @TeamGarlic. Jeg arbejder selv indenfor dette felt. Virksomhederne virtualiserer som aldrig før, og flytter mere og mere til skyen (Cloud). Derfor er der ikke brug for så meget hardware hos virksomhederne som tidligere.
-
Vi har servere, som har under 4% CPU-belastning i 99.8% af tiden. Når de peaker, så bruger de vel 1 eller 2 kerner ganske kortvarigt. Derfor virtualisering - men det afhænger af opgaven
-
Jeg kan ikke få adgang til fingerprint chatten og skrive der. Derfor skriver jeg her - hvorfor falder fingerprint pludseligt tilbage efter en god stigning tidligere på dagen. Er det shorts igen eller er det pga. dårligt nyt? Jeg kan ikke se det nogetsteds. Måske nogen ved noget her?
-
annca...Er du meldt til?
-
Anncba. Jeg har givet mit syn på sagen i FPC chatten.
-
God morgen.

-
Tak AH2005.gang Jeg har sat gang o plusset.

-
Hej, vedr. Investering/SKAT i DK. Er der nogen der har erfaring/viden om følgende: Såfremt man lever af investering (aktier/certifikater m.v.) og ikke har nogen lønindtægt, kan man så blive personlig beskattet af gevinst i stedet for den vanlige aktiebeskatning/kapitalindkomstbeskatning? Ved investering via eget selskab f.eks. ApS – hvad vil fordelen/ulempen være? På forhånd tak.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind