Aktiesnakken — Februar 2017
-
Jeg er enig med bb+ og jeg er ikke så sikker på de ikke kan nedjustere for fjerde gang. Ledelsen har helt klart været for langsom til at se udviklingen. Min første reaktion på Basaglar (her på PI) var at det var forventet de ville kopiere det gamle, når det var gået af patent. Det var det så bare ikke. De tre store har gennem længere tid haft en politik om ikke at kopiere hinanden, det vidste jeg bare ikke. Den dag nyheden kom, reagerede markedet kun svagt, men det burde jo være faldet kraftigt.
-
At Sanofi så dumper prisen var forventeligt, da de jo vil forsvare deres markedsandele. Og de røg tilmed ud af FDA. Tidligere troede jeg de nye og bedre produkter let ville skaffe højere indtægter, men måske er kvaliteten af Lantus så tilpas høj, at mange ikke vil betale ret meget mere? I værste fald bliver konkurrencen skruet markant i vejret, eventuelt med konkurrence fra Kina, og overskudsgraden vil komme ned på 5-10%!? Så kan Novo ikke længere holde deres udbyttepolitik, og aktien vil gå ned
-
Tilmed ligger der nu retsager mod Novo i USA, hvor kunderne sagsøger selskaberne for at have koordineret priserne. Kommer der en bøde? Fra et aktionærsynspunkt kan jeg ikke lide tanken. Og vi ved jo heller ikke, hvor meget de har koordineret priserne. Derudover retsforfølges Novo også af investorer, som mener ledelsen vildledte ved ikke at informere markedet rettidigt. Det kan blive double-trouble. Jeg er ikke helt tryg! Men er jeg på vildspor?
-
God morgen.

-
God morgen

-
God Morgen

-
Hvor lander Beowulf idag 1,6?
-
eller 1,8?
-
Nogen som er med i Deep Sea Supply ?
-
Købte i mandags på brud af horisontal trend på 1.59. Tip fra investtech.com
-
Hold øje med Funcom. Det går godt med CE efter lanceringen forleden. Disclaimer. Jeg har aktier i Funcom. Aktien er volatil og kan dykke kraftigt ved dårligt salg af det nylancerede spil.
-
@Helge - beklager mit novice spørgsmål.. Men efter lidt tid uden nye indlæg, forsvinder nogle af de oprettede forums fra rulle menuen her i chatten.. Hvordan får jeg lov at skrive et nyt indlæg i BioPorto-chatten??

-
Banan: De forskellige chats plejer at komme frem ved mig, hvis jeg klikker rundt i nogle af de andre chats.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind