Aktiesnakken — Januar 2017
-
@NiklasZ: Hvis du f.eks. har 200.000, så kan det være at du bruger de 150.000 til nogle firmaer som du virkelig tror på i det lange løb. De resterende 50.000 kan du mådske splitte op i 10-15 firmaer, som du har en ide om vil have en god fremtid. I og med at du har investeret et mindre beløb i et firma, så springer det i øjnene på dig hele tiden, og du vil derfor automatisk følge firmaet. det er hvad et firmærke er.
-
@bibob. Ca. 51.000 stk. De fleste til AB. Nordea 16-18.000stk.
-
Godmorgen drenge

-
God morgen.

-
God morgen
Håber på en grøn dag -
Kan der være forskelle i produktet ?
-
Hér tænker jeg ikke på det handelsmæssige, men hvad med indskudsgaranti og er dine papirer lagt i personligt depot eller ligger det i fællesdepot (i tilfælde af problemer, så skal det først udredes, hvilke papirer du ejer inden, at du kan sælge dem eller flytte dem til anden broker). Jeg kender ikke detaljerne selv, men har lagt mærke til meddelelser fra NordNet omkring indskudsgaranti
-
Jeg vil gerne høre fra folk der har overflyttet til Nordnet ,, jeg overvejer det , da jeg har det i banken idag og det vil koste mig mange penge at blive ,, har jeg på fornemmelsen ... Det lyder til at det er nemt når man læser Nordnets side ,, er der nogen der har prøvet og kan der været gribbegebyr ved at flytte...?
-
Hej JVA. Om det er gribbegebyr ved jeg ikke, men det koster nu at flytte papirer i Værdipapircentralen og eventuelle udenlandske depoter. Desuden skal penge flyttes. Er det pensionsmidler, så er der noget papirarbejde af hensyn til indberetninger. Så du slip
per nok ikke for at få et gebyr. Men se det på den lange bane -
I mange tilfælde vil det være bedre og mere overskueligt at sælge ud af det gamle depot, og købe igen i nyt depot. Så kan man jo også justere lidt i porteføljen. Pas dog på, hvis det er pension, og der er over 20% af noget godt, som så ikke kan genkøbes.
-
Mener NN tager 400 pr aktie du overflytter, de sagde at banken ville tage 1500kr. Jeg er ved at åbne depot til mine to børn og fik at vide det ville koste 400 pr aktie jeg flyttede ind i depotet. Det kunne bedre betale sig at sælge dem og genkøbe, men hvis pension ville jeg ringe ind og spørge 70206685
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind