Aktiesnakken — November 2016
-
Vestas' regnskab for tredje kvartal viste et driftsoverskud på 433 mio. kr., hvilket var 125 mio. kr. bedre end ventet og næsten en fordobling over et år. Samtidig opjusterer selskabet forventningerne til hele 2016. Jeg er vist ikke den eneste der ikke helt forstår markedets reaktion ?
-
Der bliver ikke ændret på støtten til vindmøller i USA frem til 2020 uanset hvilken præsident som vælges, og ordningen bliver næppe forlænget også uanset udfaldet. Man støtter jo ikke et erhverv, som kan klare sig på markedsvilkår. Problemet for vindmøllerne bliver nok ikke konkurrencen fra fossile brændsler, men fra sol. Det er mit bud.
-
Så burde der være 5 fede år mere i Vestas. Hvis Trump vinder så er der mindst en hysterisk mand mere ud over kællingerne

-
Hej Bulder. Tak for dit indspark om "bull". Jeg er selv fristet af at købe Genmab "bull" som mange andre formentlig også er. Mine spørgsmål er:
Hvornår skubbes man ud af markedet ifald det går den forkerte vej? Hvis jeg går ind med f.eks. 10.000 i Genmab bull x3 til kurs 1000 og den så falder til 770 (33% tab), antager jeg at jeg skubbes ud af markedet da 33% x 3 = 100%. Er det rigtigt forstået? Er der tidsbegrænsning på Bull? Hvad betaler man for bull (procent af investeringens størrelse)? -
God morgen.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind