Aktiesnakken — November 2016
-
Kongen af nøgletal er til den svage side - men overrasker alligevel positivt
Der blev skabt 161.000 nye arbejdspladser uden for landbruget i USA i oktober. Forventningerne lå på 173.000.
Finans (finans.dk)
-
Trump fører ikke valgkampen – og medierne ved det godt
Tirsdag viderebragte flere danske medier en historie om, at Donald Trump fører over Hillary Clinton i valgkampen. Det er bare ikke rigtigt ifølge det amerikanske valgsystem, og medierne får nu kritik for at skabe en misvisende fremstilling for at fastholde spændingen frem til valget
Information (www.information.dk)
-
Meningsmålingerne viser at det bliver tæt, og man kan ikke forudsige hvem som vil vinde. Man må også huske, at meningsmålinger ikke er repræsentative, da de fleste kun medtager de som aktivt har tilmeldt sig på nettet og andre kun medtager de som vil give sig tid til at svare. Det må antages at travle mennesker er underrepræsenterede i målingerne.
-
jeg har skrabet en del flere penge sammen som jeg har ventet med at investere og solgte WWASA i 26,30 i tirsdags da jeg troede den ville falde en god del. Så vil jeg købe op inden eller efter valget alt afhængig af det jeg finder attraktivt prissat. Hvis Clinton vælges er det rart at have købt noget inden valget og hvis medico falder så købe det efter. Hvis Trump vinder kommer der givetvis større fald, og så er det bare om at købe det man mener er faldet for meget.
-
Jeg er ikke bange på den lange bane og køber på fald. Hvis vi så står foran en 50% nedtur taber jeg mange penge, men det er jeg ikke utryg ved. I fald det sker vil jeg købe op på vejen ned for det jeg måtte skrabe sammen undervejs. Undtagelsen er hvis der sker en stor black swan, og jeg kan nå at sælge inden kursen er faldet for meget, men det tager algoritmerne sig jo nok af. Indtil nu er der jo altid kommet en ny og større optur efter hver nedtur.
-
Det fremgår af prospektet. I Nordeas certifikater er det omtalt som barriererniveau. På deres bear x3 er der en maksimal stigning på 133,33 % pr dag svarende til et fald på ca. 45 % på aktien. Bull x3 er mellem 66,5 % og 68 % svarende til en stigning på ca. 22,5 % i aktien. Så stiger Genmab 50 % på en dag, så bliver dine bull x3 kun belønnet med 66,67 %. Jeg tror ikke, at du finder certifikater uden grænser - udstederen vil jo gerne holde deres risiko i snor

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind