Aktiesnakken — September 2016
-
Af dem tror jeg mest på Skanska, i hvert fald hvis det er en langsigtet investering. Nu hvor verdens sentralbanker har brugt de fleste af sine våben, er det sandsynligt at regeringerne nu ska tage over og investere i infrastruktur for at få mere gang i hjulene. I USA har infrastrukturinvesteringer desuden et stort efterslæb. Her står Skanska meget stærkt, og de kan få en god tilvækst. Desuden har Skanska stabilt voksende udbytter.
-
Investor AB er også et godt bud på en stor stabil svensk aktie. Investor består af flere store børsnoterede virksomheder, bl.a. ABB og Atlas Copco men også SAAB, Electrolux og Astra Zeneca. Men måske mest interessant er Mölnlycke, som ikke er børsnoteret men som klarer sig rigtig godt. Den er helt sikkert undervurderet i regnskaberne i forhold til værdien hvis den var børsnoteret.
-
Tak for gode tips rex og manielsen.
-
God morgen.
-
Alt sammen grundet udsigten til at seddelpressen ikke skal køre så stærkt som tidligere.
-
Det handler mest af alt om psykologi. En lille renteforhøjelse på en kvart procent vil reelt ikke betyde det store for økonomien i virksomhederne.
-
ja det er ren og skær psykologi. Vi lader panik investorerne sælge ud, og sælge deres aktier billigt. Is i maven er vejen frem.
-
Det er jeg enig i, men her betyder en kvart pct reelt ikke det store.
-
Tak for meget berigende input omkring Genmap. Er ny investor i dette forum og oplever, det som noget mere seriøst end det, jeg har set på Euroinvestor. Stor tak til dig Helge for din viden og deling af information. Tror jeg havde været ude for længe siden, ud dit input.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind