Aktiesnakken — August 2016
-
God morgen.

-
Godmorgen

-
Jeg befinder mig lige for tiden på Gibraltar, så jeg nuppede lige scooteren for en lille times tid siden for at se solopgangen samtidig med jeg tjekkede markedet over mobilen. En god måde at starte dagen på

-
Hold da op et regnskab fra Vestas. Godt jeg kun reducerede en smule i starten af ugen

-
Omsætning 25% større
end analytikernes forventninger og 50% større overskud. -
Ja det var Vestas man skulle ha været i dag.
-
Trods Nordea lige har ændret kursmål og købsanbefalinger, så har de fortsat upside på minimum 10% på alle selskaber bort
set fra Norway Royal -
Kan skrive dem senere. For et par dage siden (mener det var mandag) har jeg skrevet i laksechatten, hvor stor upside der var fra dagens kurser til Nordeas kursmål.
-
Jeg har købt et lille frimærke i vestjysk bank. Jeg tror de er godt igang med deres turnaround. I 2015 fik de første plus på bundlinjen i 5 år. Færre nedskrivninger på landbruget og øget efffektiviseringer og besparelser i år vil forhåbentlig øge bundlinjen. Staten ejer stadig 80 %, men mon ikke selskabet begynder at købe aktier tilbage hvis den gode udvikling fortsætter.
-
Om en uge kommer halvårsregnskabet. Så vil det vise sig, om du tror rigtigt.
Jyske har øget hensættelserne til landbruget http://finans.dk/live/erhverv/ECE8930396/bankdirektoer-maelkeboender-er-i-en-forfaerdelig-situation/ Og Vestjysk har et stort udlån til landbrug. -
God morgen.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind