Aktiesnakken — Juni 2016
-
Jeg tror efterhånden, at det er begrænset, hvor stor upside, der kommer i tilfælde af remain. Markedet er steget pænt siden torsdag. Britiske banker har været dobbelt konfekt siden slutningen af sidste uge, og jeg forestiller mig også, at de vil stige pænt ved remain, men som sagt har de allerede taget forskud på glæderne.
-
Den betragtning er jeg enig i Ulmeister, det er også derfor jeg hintede lidt med "til den gode side" for at få maksimalt ud af upsiden. Jeg mener dog stadig GBP/EUR er nede med 10 pct. siden toppen i '15. Så med en gearing ser jeg stadig en stor upside med exit fredag
-
Bookmakerne laver deres egne undersøgelser med mange flere deltagere. De taber formuer hvis det bliver brexi
-
God morgen.

-
Det må man sige.
-
Godmor
gen
-
Har et lille spørgsmål ang skat, f.eks hvis man køber en bestemt aktie over 3 omgange, til forskellige kurser 100 stk til 60,- næste gang 50 stk til 70,- også 50 stk til 55,- også beslutter man sig at halvere sin beholdning ved kurs 150,- hvilken kurs bliver så indsendt til skat det er den eneste ændring der bliver lavet i skatteåret? finder de selv gennesnittet?
-
Du beskattes ud fra den gennemsnitlige anskaffelseskurs. Også selvom aktierne er købt i tre forskellige depoter.
-
Er du helt sikker på det @ulmeister? For hvis man vælger at halvere sit depot, så ryger dem man har købt først og så er det vel udfra deres købspris man bliver beskattet.
-
Ifl Skat.dk beskattes vi ud fra gennemsnitsmetoden - https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1843376
-
Velbekomme. Det var i øvrigt noget af en stigning, vi så fra kl 11.
-
Ja, hvis du tænker på at ville sælge x% af dine aktier, men ikke ønsker at realisere x%, så kan du købe flere aktier og sælge x% plus de nye aktier. Vel bare en form for skatteoptimering ligesom at sælge sine tab for at modregne i gevinsterne
-
Men det er bare en af mange måder, folk/virksomheder kan spekulere i skat indenfor lovens rammer. Det er bare ikke ligeså sjovt at sende i medierne, som når de store virksomheder begiver sig ud i noget, der KAN være skattesvindel, men formentlig blot er lovlig skatteoptimering.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind