Aktiesnakken — December 2015
-
Nej..Kan slet ikke se nogen grund til at gå ind i aktien i større stil. Det er priset fuldstændigt sindsygt uden nogen særlig fremadrettet guiding.
-
Så hellere FING der har bogen fuld med ordrer .

-
Ved det ikke Hya?
-
Venter du et dip på denne side af guiding?
-
Bakkafrost som sædvanligt på vej op igen.

-
Det har været en god dag hele vejen rundt.

-
Jeg fortryder ikke, at jeg solgte alt i starten af det store fald og genkøbte meget længere nede. Det pynter i hustruens pension.

-
Hvad med skatten?

-
Jeg har jo det meste i pensionerne, så det gør det lidt nemmere. Har dog nogle skattemæssige underskud jeg udnytter i nogle firmaer.
-
Privat sælger jeg helst ikke noget stort før tidligst i det nye år for at skubbe skatten til 2017.
-
Velkommen til niclas1705.

-
Hej nu så jeg lige i kom ind på noget så ophidsende som skatteregler. Jeg har netop oprettet en ratepension til at handle aktier i, jeg har stadig svært ved at greje hvornår det er skatten bliver trukket, når man handler frem og tilbage i det depot.
-
Sker det med det samme eller bliver den først trukket under udbetalingen af raterne om for mig 42 år ?
-
Don, på en ratepension bliver du hvert år i januar trukket 15,3% i den såkaldte PAL-skat af den forøgede værdi på kontoen/depotet uanset om det er kursgevinster, renter eller udbytter. Når du så om 42 år skal have den udbetalt over en årrække betaler du indkomstskat af det årlige beløb du får udbetalt brutto
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind