Aktiesnakken — Oktober 2015
-
Jeg rører simpelthen ikke sådanne typer aktier hvor aktierne kun stiger fordi der er en dummere og dummere person der køber. Når den dummere person har købt skal han have en endnu dummere til at købe for at få aktien yderligere op. Ingen af køberne vil sælge fordi de tror aktien vil stige uendeligt hvilket giver kæmpe købspres. Lige indtil aktien starter med at falde og alle styrter mod indgangen...
-
Der er jo INGEN der aner hvad Fingerprint reelt er værd. Det kan være 100 SEK eller 500 SEK. Ingen kan reelt give noget kvalificeret bud.
-
Da jeg var yngre ærgrede jeg mig altid når jeg så spekulationsaktier stige uden at jeg var med. Nu har jeg lært at ignorere det. Risikoen er bare ikke det værd.
-
Hvis jeg ikke kan beregne intrinsic value kan jeg heller ikke vide min margin of safety
-
Problemet er vel at en del køber for mere end de burde og for lånte penge, eller synes den er steget for meget og så shorter og hele tiden bliver fanget på det forkerte ben - hvis det er de proff der ligger skævt i aktien rotter de sig sammen for at få kursen derhen hvor de på skift kan tjene short og long indtil de begge har gevinst - det er set så mange gange tidligere i andre aktier

-
De rammer dog nok 1.500 i omsætning og nok 2.500 næste år. men stadig. Selskabet skal sq da ikke handles til 10 gange omsætningen. Det er kun aktier med +30-40 % EBIT margin der kan dette
-
Enig. Privatinvestorer hopper efter hinanden i lånte programmer for at være med på opturen. De er fuldstændig blevet kørt over i dag.
-
Problemet er at køber du en god aktie hvor intrinsic value er langt højere end kursen skal du ikke bekymre dig over at kursen falder for du ved den nok skal stige senere. I Fingerprint aner du ikke om du nogensinde får dit tab hjem igen fordi du ikke har en jordisk chance for at værdiansætte aktien
-
Jo og fyret
-
pas
-
Olie steg 3% på et sekund den faldt så lidt tilbage men er da oppe 2% nu,
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind