Aktiesnakken — Januar 2015
-
Hehe, Helge. Artiklen understreger vel bl.a. at effektive markeder er utopi; at "korrekt" værdisætning af aktier ikke kan sættes op i et regneark - det giver så lidt muligheder for tradere, spekulanter osv...

-
Den næstsidste sætning beskriver jo det vi erfarne investorer ganske godt ved - blot på en lidt snørklet måde : "De tre forfattere skriver, at dette viser, at markeder altid er ‘kritiske’ forstået på den måde, at de er tæt på ustabilitet. Selv små ubalancer mellem købere og sælgere kan give anledning til drastiske effekter"
-
Og nej, ville personligt nødigt blindt følge en fond/investor som mener at alt kan sættes på formel; LTCM er vel et af skrækeksemplerne.
-
Solsen: kollapset i oliepriserne er et godt eksempel på hvad ubalancer mellem købere og sælgere kan igangsætte; i starten blot små ubalancer.
-
Hvilken omgang forskermæssig volapyk !Alle ved at om der er flere købere end sælgere sker der kursrørelser og om der er flere sælgere end købere sker der kursrørelser ,med modsat fortegn ! Og skulle der opstå ligevægt ,er det kun på grund af at firmaet er gået konkurs
-
(tom indlæg)
-
ja,jeg ved alt! Så meget ved jeg at jeg ikke ved om der er noget jeg ikke ved ?
-
Lidt ærgerlig udvikling debatten har taget de sidste 2-3 måneder. 4 ud af 5 indlæg er TA-baseret nu... Så man kan sige der er kommet mere aktivitet, men er det så kvantitet fremfor kvalitet? Men nu bruger jeg overhovedet ikke debatten selv så kan være lidt ligeglad, man alligevel sjov udvikling ifht. hvis man blot ser på for 3-6 måneder siden. Svaret er nok bare at det er ufatteligt svært at få FA debat op at køre på debatsites fordi det kræver en masse dybdegående
-
Vil man have aktivitet skal det være TA baseret.
-
godmorgen
-
Den hollænder ser ikke sød ud for markedet, der i forvejen har oplevet pres på kurtage over de sidste mange år. De går så mest efter daytradere
-
Godmorgen folkens

-
Velbekomme. Den short term channel på analysen er lige nu det altafgørende. Der var en god handel short over natten ved hjælp af analysen. Og vi fortsætter ned igen til morges.

-
IV89 - brug etilbudsavis i stedet for at bladre. Så sparer du mindst 30 minutter der kan give penge

-
den kommer iøvrigt oprindeligt fra 2 på din alder fra aalborg
-
undskyld, forkert chat
-
Crude oil inventories: -3.06M +0.5ME. Og priserne falder efter sådan et draw. Tallene i sig selv er IKKE vigtige, det er markedets reaktion der er vigtig.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind