Grønland (sorry men det er jo vigtigt)
-
-
Tak for linket - det er dejligt, at du poster om Grønland, da det er en vigtig brik i det geopolitiske spil - og dermed også for vores aktier.
Jeg så selv et indslag om Grønland i DR-nyhederne i onsdags, som jeg havde lyst til at dele - men valgte ikke at gøre det, da jeg nok poster for meget i forvejen.
Hvis du ikke så det, kan det ses her (ca. 8:30 minutter inde - i alt ca. 10 minutter): absolut seværdigt.
Endvidere bombarderes vi med så mange vigtige nyheder, samtidig med at andre væsentlige historier ikke rapporteres i mainstream-medier, at man kan blive helt ør i hovedet - og derfor oplever jeg, at interessen for nyheder er aftagende. Folk kan ganske enkelt ikke rumme mere - og så er det både bedre og forståeligt, at man koncentrerer sig om sin egen andedam.
Her er et link til en gennemgang af baggrunden for udsendelsen på DR fra i fredags:
USA's drøm om en ny militærbase kan blive en livline for døende grønlandsk bygd
USA har kig på tre steder til nye militærbaser i Grønland, blandt andet Narsarsuaq, der tidligere har huset en stor militærbase.
DR (www.dr.dk)
"USA har planer om nye militærbaser i Grønland: Officer har besøgt bygd og spurgte ind til landingsbane, havn og bygninger
Det amerikanske forsvar har undersøgt Narsarsuaq i Sydgrønland, der snart bliver til en spøgelsesby, fordi lufthavnen i denne uge lukker."
USA har planer om nye militærbaser i Grønland: Officer har besøgt bygd og spurgte ind til landingsbane, havn og bygninger
Det amerikanske forsvar har undersøgt Narsarsuaq i Sydgrønland, der snart bliver til en spøgelsesby, fordi lufthavnen i denne uge lukker.
DR (www.dr.dk)
DR har faktisk en temaside om Grønland, som du sikkert vil finde interessant:
Donald Trump vil gøre Grønland til en del af USA | DR
Donald Trump ønsker at gøre Grønland til en del af USA. Få seneste nyt her.
DR (www.dr.dk)
Beklager spam - blev lige lidt revet med...

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind