Aktiesnakken — April 2022
-
Jeg håber på det bedste men frygter det værste. Der skal snart informeres godt nyt for ellers er jeg bange for kursen fortsætter med, at sive. Et nyt stop af produktionen vil drive kursen under 15 nok. Men håber ikke det går så galt. Det kan dog ske og p.t vurdere jeg 50% risiko for et nyt længere stop
-
Jeg kan godt forstå din tankegang StockBull, men det er jo ikke en uge, de er jo forpligtet til at melde hvis der er stop i produktionen, så vi må vel antage at de har kørt i lige knap 4 uger uden problemer. Så hvis de kan køre 1 måned hvorfor skulle de så ikke kunne køre derudaf ? De har tilsyneladende rettet de problemer der måtte være i opstartsfasen. Jeg vil dog give dig ret i at vi i virkelig høj grad mangler nogen kurs triggere som i lige nu og her. Ikke mindst for at få shorterne smidt ud
-
Jeg er ikke sikker på at alt udstyret er gennemtestet med god track record. F.eks så vi brænder problemet og det siger mig der muligvis kan komme andre tilsvarende problemer selv efter 3 mdrs drift. Der har også været problemer med shredder. Nogen problemer kommer efter 1 uge, andrfe efter 1 måned og andre igen efter 2, 3 eller 4 mdr
-
Men jo længere de køre uden problemer jo bedre. Er derfor også spændt på at høre produktions tal for April hvis ellers de har tænkt sig at informere måneds produktionen. Gode tal vil hjælpe på kursen og manglende tal kan tyde på det ikke går helt som planlagt
-
Nej selvf kan der opstå drifts stop løbende, men så længe det ikke er fuldt stop over en længere periode burde det ikke give de store problemer. Men tror dog stadig på at de har kørt godt den seneste måned, og vi har i den grad brug for gode produktionstal ja
-
Jeg var i aftes forbi Skive, og høre Rasmus Hvid Kærsgaard fortælle om fabrikken og status netop nu.
De 2 linjer kører i døgndrift og tre skiftehold overvåger og servicere anlægget.
De modtager 3 lastbiler og 60tons plastic om dagen, og har en udvindelsesgrad på 80% - de sender derfor næsten 2 lastbiler til Tyskland med olie om dagen ???
Der er små udfordringer (forventet), men alt kører som det skal pt. ?????? -
Fra Facebook gruppen
-
Det lyder da meget godt!
-
Ville være fedt hvis QF selv lige smed den info på deres linkedin/facebook. Men de opdatere os vel ikke før regnskabet i næste uge.
-
Nej tænker ikke de opdaterer selv uden nogen grund, så bliver de jo også bundet af hele tiden at skulle opdatere fordi vi forventer det som investorer.
-
Måske, men de var jo begyndt lidt på at opdatere på linkedin med hvor mange lastbiler de havde sendt af sted
-
Så bliver regnskabet en fest. Stabil drift er lige hvad der skal til for at øge deres værdi i år. QF har kørt betydelig mere end en uge det sidste halve år på to linjer. Små driftstop er ubetydelig sammenlignet med batch produktion. @SB: Brænderen tærede konussen pga af de mange genopvarmninger forårsaget af shredderen.
-
Ja, vi kunne hvertfald godt bruge opdateringerne uden tvivl. Men heldigvis kan vi få lidt Update der, og synes da det lyder meget godt hvis det er det de får produceret
-
Helt sikkert. Hvis det er korrekt, så er de meget tæt på fuld produktions kapacitet
-
(for 2 linjer)
-
Alligevel er der nogle der synes vi skal ned til kursen før PoC...
-
Fuld produktion på TO linjer kræver 15 ton plastaffald per dag og giver 6 tankbiler olie per uge: https://www.proinvestor.com/boards/102418 <br>
Så det høres ud som om Rasmus Hvid Kærsgaard fortalte om teoretisk kapacitet til Skive anlægget, ikke om hvad Skive anlægget producerer p.t. -
hvis der antages tankbiler af 22m3 størrelsen som også har været brugt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind